تهران- ایرنا- دو کارشناس امور نظامی به روند خطرناکی اشاره کردند که به دنبال حملات رژیم صهیونیستی به لبنان رقم خورده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، دو کارشناس نظامی گفتند که رویارویی حزب الله و رژیم صهیونیستی به دنبال حملات اشغالگران به مناطق و مراکز شهری لبنان و افزایش شمار شهدا، به مرحله بسیار خطرناکی رسیده است.

«فایز الدویری» کارشناس امور نظامی گفت: اسرائیل با هدف قرار دادن روستاها و شهرک های جنوب لبنان با هدف ضربه زدن به پایگاه مردمی حزب الله و نابودی توان نظامی مقاومت لبنان، فرایند خطرناکی را رقم زده است.

الدویری تاکید کرد: هدف قرار دادن بیروت، حزب الله را وادار به نشان دادن واکنش به شکل مناسب می کند.

وی افزود: اسرائیلی ها از تداوم حملات هوایی و احتمال حمله زمینی به جنوب لبنان دم می زنند.

سرتیپ «الیاس حنا» دیگر کارشناس امور نظامی نیز تصریح کرد: اسرائیل با حملات خود، مرحله خطرناکی را شروع کرده که حزب الله را ملزم به اجرایی کردن معادله تل آویو در برابر بیروت می کند.

وی افزود: حمله به بیروت هدفمند است. پیش از این، ضاحیه بیروت در جریان ترور «فواد شکر» فرمانده نظامی حزب الله و «صالح العاروری» از رهبران حماس هدف قرار گرفته است.

الیاس حنا گفت: واکنش به حمله اسرائیل به بیروت بر اساس ماهیت حمله است که این تحولی خطرناک است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی از صبح دوشنبه حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حمله به غیرنظامیان در این کشور، واکنشی قاطع نشان داد و از همان ساعت اولیه صبح دوشنبه عملیات‌هایی علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی در دستور کار آن قرار گرفت.

وزارت بهداشت لبنان عصر سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه حملات امروز ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور، ۵۶۴ لبنانی به شهادت رسیدند.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات همچنین یک‌هزار و ۸۵۰ زخمی نیز بر جای گذاشته است.