اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: کل ظرفیت اشتغالزایی در بخش‌ها و حوزه‌های متخلف استان، رقم بزرگی را در بر می‌گیرد و بالغ بر ۱۸ هزار فرصت شغلی مربوط به بخش تعاون است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بانک توسعه تعاون استان اردبیل، بهروز رحیم زاده روز چهارشنبه در بازدید از بانک توسعه تعاون اردبیل اظهار کرد: نزدیک به ۲ هزار و ۱۰۰ شرکت تعاونی فعال در استان اردبیل وجود دارد و این تعداد شرکت، فرصت‌های شغلی متنوعی را برای تعاونگران و فعالان واحدهای کارگاهی فراهم کرده است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون استان اردبیل در بخش‌های مختلف به ویژه به منزله بانک تخصصی حوزه تعاون، نقش آفرین است و طبق ارزیابی‌هایی که در استان انجام می‌گیرد، به مدد همکاری مدیر و نیروهایش همواره در رتبه‌های بالا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون استان اردبیل از نظر پرداخت تسهیلات از محل‌ها و منابع مختلف داخلی، تبصره ۱۸ و ۱۶ و طبق تفاهم نامه ای که با وزارتخاته متبوع دارد، نقش خوبی در حوزه اشتغالزایی ایفا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: به شرکت های تعاونی توصیه می‌کنیم که بانک توسعه تعاون را به عنوان یکی از بانک‌های مد نظر خود قرار دهند و امیدواریم دست بانک توسعه تعاون نیز برای پرداخت تسهیلات و حمایت از شرکت‌ها باز باشد.

رحیم زاده خاطرنشان شد: ۱۰ طرح به مناسبت هفته تعاون امسال در شهریور ماه در نقاط مختلف این استان به بهره برداری رسید که در ۲ شهرستان و هشت روستای استان با مجموع سرمایه‌گذاری ۶۷۳ میلیارد ریال و اعطای ۱۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به اجرا درآمده است.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.