۵۲۷ نفر از طریق سامانه جست‌وجوی شغل در استان اردبیل مشغول به‌کار شدند

اردبیل- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ۵۲۷ نفر از جویندگان کار در این استان با استفاده از ثبت مشخصات خود در سامانه جست و جوی شغل وارد بازار کار شدند.

بهروز رحیم‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: یک‌هزار و ۶۴۷ نفر در ۶ ماهه نخست سال جاری مشخصات خود را در سامانه جست‌وجوی شغل ثبت کردند که تا کنون بیش از ۳۰ درصد آنها شاغل شدند.

وی بیان کرد: سامانه جست‌وجوی شغل از سال گذشته از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ساماندهی و نظارت بر بازار کار طراحی و راه‌اندازی شده است که به کارجویان اجازه می‌دهد با وارد کردن مشخصات و شرایط خود، نسبت پیدا کردن فرصت شغلی مورد نظرشان اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: همچنین کارفرمایان می‌توانند مشخصات فرصت شغلی مورد نظر و نیاز خود را در این سامانه بارگذاری نمایند تا کارجویان به راحتی بتوانند در محیطی تعاملی با آنها ارتباط بگیرند.

وی عنوان کرد: پیش‌تر کارفرمایان برای جذب نیروی کار به دفترهای کاریابی متصل می‌شدند اما با راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل ارتباط مستقیم با نیروی کار و به‌کارگیری افراد تنها از طریق این سامانه انجام می‌شود.

رحیم‌زاده اضافه کرد: کارجویانی که در سامانه جست‌وجوی شغل نام‌نویسی می‌کنند، به معنای بیکار بودنشان نیست و حتی افراد شاغلی که به هر علتی تمایل به تغییر شغل داشته باشند نیز می‌توانند اطلاعات خود را در این سامانه درج نمایند.

وی یادآور شد: این سامانه با هدف کاهش زمان و هزینه‌های جست‌وجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی‌ها و در نهایت رشد نرخ اشتغال کشور و افزایش رضایتمندی ذینفعان راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایرنا، نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد برابر با حدود ۶۵ هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران، همجوار با استان‌های گیلان، آذربایجان‌شرقی و زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha