مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: میزان تماس‌های مزاحمتی با اورژانس ۱۱۵ نیشابور در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۷ درصد کاهش داشته است.

سیدحمید حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال در این بازه زمانی چهار هزار و ۱۰۸ تماس مزاحمتی با اورژانس ۱۱۵ نیشابور برقرار شده این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل چهار هزار و ۹۵۳ تماس مزاحمتی ثبت و گزارش شده است.

وی، علت این کاهش را پیگیری و برخورد با مزاحمان تلفنی از طریق مراجع قضایی و دادستانی نیشابور و نیز ساخت و انتشار کلیپ‌های بازدارنده و فرهنگ‌سازی از سوی روابط عمومی اورژانس نیشابور عنوان کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲ شهروند که برای اورژانس نیشابور ایجاد مزاحمت و ماموریت کاذب کردند به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۵۹ هزار و ۹۰۲ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ نیشابور برقرار شده که حدود هفت درصد این تماس ها مزاحمی و یا ایجاد ماموریت کاذب بوده است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریتهای پزشکی موضوع مزاحمت‌های تلفنی و اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ است که تاخیر در ماموریت‌های امدادرسانی به بیماران بدحال مانند سکته های قلبی و مغزی و همچنین مصدومان ترافیکی را بدنبال دارد.

حسینی افزود: اگر چه تاکنون از طریق آموزش های همگانی و اطلاع رسانی‌های عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقدام و از میزان مزاحمت ها کاسته شده است، اما همچنان این مزاحمت‌ها ادامه دارد.

وی با بیان این که تماس‌های مزاحمی بازی با جان بیماران است، ادامه داد: امید است با فرهنگ‌سازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی و پیگیری‌های قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان می شود، این مشکل مزاحمت های تلفنی اورژانس حل شود.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به صورت شبانه‌روزی و رایگان به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.