هفت درصد تماس‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد مزاحم تلفنی است

مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون روزانه به طور میانگین بین پنج تا هفت درصد تماس‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد مزاحم تلفنی است.

دکتر علی یزدانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با کمال تاسف یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریتهای پزشکی موضوع مزاحمت‌های تلفنی و اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ است که تاخیر در ماموریت‌های امدادرسانی به بیماران بدحال مانند سکته حاد مغزی، قلبی و مصدومان ترافیکی را بدنبال دارد.

وی ادامه داد: اگر چه تاکنون سعی شده است که با آموزش همگانی و اطلاع رسانی‌های عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقدام شود، اما همچنان این مزاحمت ها ادامه دارد.

به گفته وی، تماس های غیر مرتبط مانند تماس با آتش نشانی نیز ۳۰ درصد از تماسهای اورژانس ۱۱۵مشهد را تشکیل می دهد.

هفت درصد تماس‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد مزاحم تلفنی است

نخستین رای کتبی برای مزاحم تلفنی اورژانس در مشهد

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در راستای کاهش تماس های مزاحمی با اورژانس، با بررسی و مشاوره حقوقی انجام شده و پیگیری مدیریت امور حقوقی و مدیریت حراست این دانشگاه، در نخستین رای کتبی اعلام شده برای فرد مزاحم، جزای نقدی و جایگزین سه ماه حبس تعزیری صادر شد.

یزدانی افزود: در نخستین رای محکومیت قضایی، این فرد مزاحم که امسال ۵۲۱ تماس تلفنی غیر ضروری با اورژانس ۱۱۵ مشهد داشته است، به پرداخت ۱۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.

وی ضمن تشکر از مراجع قضایی در ورود به مساله مزاحمت های تلفنی گفت: با توجه به اینکه تماس‌های مزاحمی و نامرتبط بازی با جان افراد است، اتخاذ جرایم سخنگیرانه و شدیدتر در راستای کاهش آمار مزاحمت‌های تلفنی با سیستم‌های امدادرسان مورد تاکید است.

این مسوول بیان کرد: امید است با فرهنگ‌سازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی و پیگیری‌های قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان می شود، این مشکل مزاحکت های تلفنی اورژانس حل شود.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha