یزد- ایرنا - استاندار یزد با تاکید بر تدوین سرفصل‌ مربوط به فعالیت‌های مهدویت در جشنواره‌های شهید رجایی استان گفت: با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی استان گزارشی از فعالیت‌های مربوط به ترویج فرهنگ مهدویت در عملکرد دستگاه‌های دولتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری یزد، "مهران فاطمی " در دیدار اعضای هیات مدیره بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان با بیان اینکه این حس باید در نسل جوان جامعه ایجاد شود که امام زمان (عج) حاضر و ناظر است، افزود: آموزه‌های ما باید به نحوی باشد که جوانان این حس حضور و کسب فیض از آن را عالمانه درک کنند.

وی با تاکید بر اینکه مهدویت و ارتباط قلبی با امام زمان(عج) ناامیدی را از میان خواهد برد، اظهار کرد: در صورت ایجاد باور قلبی و حس معرفت، محبت و ارتباط متقابل بین امام و ماموم بسیاری از مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی رفع خواهد شد.

فاطمی با بیان اینکه اقداماتی در زمینه بازسازی، زمینه سازی‌ و دگرسازی در محوریت فعالیت‌های مهدوی قرار گیرد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی و برقراری ارتباط با بیش از ۲۰۰ هزار کارگر رسمی تامین اجتماعی در استان به همراه خانواده‌های آنها مسیر فعالیت‌های مربوط به مهدویت را تسهیل می کند.

استاندار یزد با تاکید بر قدردانی از دستگاه‌های استان که همراهی و همکاری بیشتر و عملکرد فعالانه‌تری در حوزه مهدویت داشته‌اند، گفت: در جشنواره‌های شهید رجایی سرفصل مربوط به فعالیت‌های مهدویت لحاظ شود.

ضرورت شناسایی زمینه‌های جدید وقف نظیر حوزه دانش بنیان و انجمن بیماری‌های خاص

فاطمی همچنین در دیدار با مدیران اوقاف و امور خیریه استان با تاکید بر استمرار جلسات شورای وقف استان، گفت: تعامل و ارتباط گسترده اداره کل اوقاف با دستگاه‌های متعددی از جمله شهرداری، راه و شهرسازی، دادگستری و سایر بخش ها، منجر به ارتقا جایگاه وقف در استان می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر تمرکز اوقاف بر روی نظام مسائل استان، در رایزنی با اداره کل صمت نسبت به توسعه فرهنگ وقف در واحدهای تولیدی و کشاورزی برای تامین درآمدهای پایدار این مجموعه اقدام شود.

استاندار یزد در پایان از «اوقاف» به عنوان بازوی اقتصادی و فرهنگی جامعه اسلامی نام برد و خاطرنشان کرد: باید ضمن افزایش درآمد موقوفات، زمینه‌های جدید وقف نظیر حوزه دانش بنیان و انجمن بیماری‌های خاص توسط شورای وقف استان شناسایی شود و حرکت در این زمینه ها پیگیری شود.