شهرقدس - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر قدس از تصویب طرح افزایش تعداد ایستگاه های مترو در سطح این شهر از یک به ۲ ایستگاه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شورای اسلامی شهرقدس؛ سعید ششگل‌نژاد روز چهارشنبه در این باره گفت: شرکت متروی غرب استان تهران در طرح پیشنهادی خود تنها یک ایستگاه درون‌شهری برای شهرقدس در نظر گرفته بود اما با انجام مطالعات جامع و گسترده توسط مشاوران زبده ترافیکی و همچنین مطالبات مردمی و نیاز شهروندان و نمایندگان مردم را بر آن داشت که امتیاز احداث ۲ ایستگاه را از شرکت مترو دریافت کنند که این موضوع با اکثریت آرا به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

وی افزود: در یکی دیگر از سلسله جلسات شورای اسلامی که با حضور مشاور عالی و معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری قدس برگزار شد ، اعضای شورا پس از ماه‌ها گفت وگو و بررسی طرح احداث ۲ ایستگاه مترو در شهرقدس را به تصویب رساندند.

رئیس شورای اسلامی شهرقدس همچنین ضمن گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی از تقدیر شعرای بومی شهر توسط نمایندگان مردم خبر داد و گفت: تقدیر از این عزیزان که حقیقتا سرمایه‌های نهفته فرهنگی شهر هستند بر ذمه نمایندگان مردم است و نگاه شورای ششم بر آن است که در آینده‌ای نزدیک بتوانیم با ملاحظات قانونی و در حد توان نیاز اصلی این عزیزان را تأمین کنیم.

ششگل نژاد خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم در این جلسه نیز در نطق‌های پیش از دستور خود که مطالبات مردم است مسائل مختلفی را مطرح کردند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نصب علائم ترافیکی، خط‌کشی معابر، تسریع در روند بهره‌برداری از فرهنگسراها، نظارت مضاعف بر رفت و روب و ساماندهی معابر، عزم جدی برای حفظ و نگهداری درختان، نظارت بر ساخت و ساز در مناطق بافت فرسوده، نظارت بر ارتقای کیفیت اجرای پروژه‌های در حال اجرا اشاره کرد.

شهرقدس در غرب استان تهران و هم مرز با استان البرز است که تردد ساکنان شهرستان های کرج ، فردیس ،شهریار و ملارد به پایتخت از طریق این شهرستان انجام می شود.