تهران- ایرنا- مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: سال گذشته مقرری ماهیانه برای دانشجویانی که بورس دانش را انتخاب کرده بودند ۵ میلیون تومان بود که این رقم برای سال تحصیلی جدید به ۷ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش گروه علمی ایرنا از سازمان امور دانشجویان، محمد محمدی گفت: در کنکور امسال شاهد داوطلبان از بورس‌های دانشجویی بودیم. ۳ هزار و ۵۰۰ داوطلب متقاضی بورس دانش هستند که از امروز ۴ مهر ماه در ۹ دانشگاه کشور برای انجام مرحله مصاحبه حضور می‌یابند. ۸۰۰ داوطلب نیز متقاضی بورس صنعت و مشاغل هستند که توسط ۲۶ شرکتی که متقاضی بورس صنعت و مشاغل بوده‌اند و دانشگاه های مجری طرح، مصاحبه خواهند شد.
وی تصریح کرد: داوطلبان طرح فرآ برای مصاحبه باید به دانشگاه اراک مراجعه کنند. سال گذشته مقرری ماهیانه برای دانشجویانی که بورس دانش را انتخاب کرده بودند ۵ میلیون تومان بود که این رقم برای سال تحصیلی جدید به ۷ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش ایرنا، سازمان امور دانشجویان در دولت سیزدهم ۱۳ نوع بورس دانشجویی تعریف کرده که عبارتند از؛ بورس دانش، بنگاه‌های اقتصادی، مشاغل، وطن، کوتاه مدت داخل و خارج کشور، سرآمدان، ابرار، فنی و مهندسی، علوم انسانی، سلامت، علوم پایه، هنر و سال اخر.

بورس دانش یکی از بورس‌های دانشگاهی است که هدف از اعطای بورس دانش تشویق و هدایت استعدادهای برتر نظام آموزش و پرورش کشور برای ورود به رشته های مغفول مانده و دارای اولویت (بر اساس اسناد فرادستی) در حوزه های علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، سلامت و هنر است. دانشجوی بورسیه در حین تحصیل از تسهیلات استفاده می کند و در مقطع بعدی در صورت حفظ شایستگی لازم، در اولویت دریافت بورس خواهد بود.

همچنین هدف این است که از طریق بورس دانش بخشی از نیروهای نخبه و افرادی که دارای رتبه بهتری هستند به سمت علوم بنیادی و پایه سوق داده شده و از طریق مقرری برای دانش آموزانی که وارد دانشگاه می شوند، این کار انجام شود. اعطای بورس دانش از سال گذشته و با هزار نفر شروع و در دفترچه کنکور هم شرایط آن اعمال شد.