تربت حیدریه- ایرنا - رییس دفتر نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تربت‌حیدریه با تاکید بر این که ایثارگران باید به تبیین واقعیت‌های دفاع مقدس بپردازند گفت: اگر روایت نکنیم برای ما روایت خواهند کرد، چرا که دشمن با جنگ ترکیبی به‌دنبال تحریف دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی باقرزاده روز چهارشنبه در همایش تکریم و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در تربت‌حیدریه افزود: دفاع مقدس مانند کوه و معدن طلایی است که در اختیار قرار دارد و اگر بتوان از این گنجینه استفاده لازم را برد مشکل اقتصاد و وضعیت معیشت مردم هم حل می‌شود.

وی ادامه داد: این معدن طلا چنانچه استفاده نشود بیگانگان همان طور که معادن و منابع کشورهای همسایه را به یغما بردند برای به یغما بردن منابع و ثروت و داشته های کشور ما هم طمع می‌کنند.

رییس دفتر نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه گفت: دفاع مقدس گنجینه تمام ناشدنی است که تا سال‌ها قابلیت استخراج دارد که می‌توان این گنجینه و تجربیات را برای نسل جوان تبیین کرد.

باقرزاده افزود: رزمندگان حداقل می‌توانند با ضبط خاطرات خود در این نشر همگانی کمک کنند چرا که بیان این خاطرات و عملیات‌ها و نوع رفتار فرماندهان و رزمندگان و انتقال برای نسل جوان بسیار موثر است.

در این مراسم از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در تربت‌حیدریه تجلیل شد.

طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این منطقه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار ۲ هزار و ۱۶۲ نفر به شهادت رسیدند.

شهرستان تربت حیدریه به تنهایی هزار و ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ جانباز و ۱۴۲ نفر آزاده در دوران دفاع مقدس داشته است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.