پیشکسوتان تربت‌حیدریه، درس دفاع مقدس را در دانشگاه تدریس می‌کنند

تربت‌حیدریه- ایرنا- مسوول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه گفت: با روسای دانشگاه‌های این شهرستان مذاکراتی انجام و مقرر شده است از امسال پیشکسوتان راوی برای تدریس درس "دفاع مقدس" همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، مهدی باقرزاده روز چهارشنبه در نشست توجیهی با راویان دفاع مقدس تربت‌حیدریه افزود: از مجموع ۱۲۰ راوی دوران دفاع مقدس این خطه، تعداد ۶ نفر از پیشکسوتان جهاد و مقاومت که دارای مدرک کارشناسی ارشد تا دکتری و سابقه تدریس هستند برای تدریس ۲ واحد درس معارف دفاع مقدس در دانشگاههای شهرستان معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از راویان و پیشکسوتان، برای تدریس درس "آمادگی دفاعی" و همچنین روایتگری به مدارس و مراکز علمی و آموزشی این شهرستان معرفی شده‌اند.

مسوول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه آن دوران را الهام گرفته از فرهنگ عاشورا و سیره اهل بیت (ع) به خصوص حضرت زینب (س) به عنوان بهترین و تاثیرگذارترین راوی در جهان اسلام دانست و افزود: شاید اگر نطق و روایتگری حساب شده ایشان در آن بزنگاه های بزرگ تاریخی ایراد نمی‌شد، آن چیزی که امروز از قیام بزرگ حضرت سیدالشهدا (ع) برای ما به ارث رسیده، شکل دیگری داشت و آیین با شکوه اربعین که امروز در کشورهای جهان شاهدش هستیم، نتیجه هنرمندی حضرت زینب (س) است.

پیشکسوتان تربت‌حیدریه، درس دفاع مقدس را در دانشگاه تدریس می‌کنند

باقرزاده افزود: صدای خوش، دانش زیاد، امتناع از تحریف، صداقت و تسلط در بیان از خصوصیات یک راوی موفق است تا بتواند تاریخ گذشته را برای نسل آینده ماندگار و جاودان سازد.

به گزارش ایرنا امروز همچنین همزمان با سراسر کشور مراسم "جهاد و مقاومت، از دیروز تا امروز" با حضور۵۰۰ پیشکسوت و یادگار دفاع مقدس در دانشگاه تربت‌حیدریه برگزار شد.

طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس این خطه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار، هزار و ۱۰۴ نفر شهید شدند.

شهرستان تربت حیدریه به تنهایی دارای ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ جانباز و ۱۴۲ آزاده است.

هم اکنون در شهرستان تربت‌حیدریه ۲۳ شهید گمنام در خاک آرام گرفته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha