تبریز- ایرنا- فعال مسایل سیاسی گفت: سخنان و پیام رییس جمهور در سازمان ملل رعایت حقوق انسان ها؛ حرکت به سوی توسعه در سطح ملی؛ منطقه ای و جهانی است که می تواند زمینه ساز گشایش عملی در گسترش روابط منطقه ای، بین المللی و جذب سرمایه های مادی؛ معنوی؛ فرهنگی و اقتصادی باشد چون حاوی پیام امیدبخش به کشورهای جهان است.

شکور اکبرنژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دکتر مسعود پزشکیان در سازمان ملل با تدبیر عالمانه و عاقلانه و پشتوانه فکری و مشورتی صاحبان فکر و تخصص روابط بین الملل حضور یافت و حمایت نظام از رفتار اندیشمندانه وی در روابط داخل و روابط بین المللی دولت وفاق، پیام امید بخش به دولت های دیگر؛ همسایگان و داخل کشور دارد.
وی افزود: رییس جمهور دانشمند ایران پیام صلح؛ رعایت حقوق بشر و دوری از جنگ در هر منطقه ای از جهان داد و خواستار راه حل دیپلماتیک برای پایان جنگ ها و خشونت ها شد و به نوعی عدم رضایت خویش از جنگ روسیه با اوکراین را با ادبیات خوب و خلاصه و مفید بیان کرد.

وی در پاسخ به این سوال که سیاست کلی نظام در سازمان ملل از زبان رییس جمهور چگونه تبیین شد؟ گفت: خوشبختانه بیان جالب؛ خلاصه و مفید رئیس جمهور محترم بیان گر این است که نظام روش تندروها نمی پسندد و تدبیر و عقلانیت و همکاری و انعطاف با همسایگان و روابط بین الملل را ترجیح می دهد و جلب رضایت نسبی ملت را مد نظر دارد.

اکبرنژاد در پاسخ به این پرسش که محکومیت اسراییل و دفاع از جنایت های غزه مظلوم از زبان رییس جمهور را چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهار کرد: جنگ و خشونت از هیچ کس و دولتی پسندیده نیست؛ تاریخ بشر نشانگر آن است که راه حل منازعات و اختلافات جنگ های خانمانسوز نیست.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه کودک کشی و جنایت های اسرائیل مقابل چشم جهانیان اتفاق می افتد و هیچ اقدام جدی در مهار این آتش جانسوز از طرف قدرتها به عمل نمی آید، گفت: بنابراین راه حل آخر یعنی مذاکره دیپلماسی را باید اول انجام داد و از وارد شدن هزینه های غیر قابل جبران ، درد و رنج روحی، فکری و فرهنگی پیشگیری کرد که بیان ارزشمند جناب دکتر پزشکیان در این مورد خوب و رسا بود.

به گزارش ایرنا، هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از بعد از ظهر سه‌ شنبه ( ۳۰ مرداد ) به صورت رسمی در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران کشورهای جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران یکم مهرماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد و روز سه‌شنبه سوم مهرماه در سخنرانی خود دیدگاه‌های ملت ایران را تبیین کرد.

این سفر هرساله در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه صورت می‌گیرد و روسای جمهور کشورمان در ادوار مختلف به بیان نظرات و مسائل مورد نظر می‌پردازند.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالی رئیس‌جمهور کشورمان است.