قم - ایرنا - همزمان با هفته دفاع مقدس مراسم گرامیداشت روز سرباز، روز چهارشنبه با مشارکت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم گفت:‌ امنیت، اقتدار و استقلال امروز کشور مرهون خون بهترین جوانان این سرزمین‌ است که در دوران دفاع مقدس در راه حفظ و حراست از ایران و اسلام به زمین ریخته شد.

امیر سرتیپ مهدی خواجه امیری با اشاره به اقتدار امروز ایران در منطقه و جهان، بیان کرد: امروز به برکت خون جوانان و سربازان عزیزی که جان خود را برای میهن فدا کردند، مردم ما در امنیت کامل به‌سر می‌برند و در کمال آرامش به امور زندگی خود می‌پردازند.

وی ادامه داد: باید این بازدارندگی و اقتدار را در برابر دشمنانی که به زنان و کودکان هم رحم نمی‌کنند و هر روز شاهد جنایت‌های آنان در سرزمین‌های اسلامی همچون غزه هستیم، حفظ کنیم و در این راستا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تولید تجهیزات مورد نیاز کشور برای دفاع از خود در صحنه ایستاده است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما با تولید تجهیزات متنوعی که بازدارندگی را برای کشور ایجاد می‌کند و همچنین مجهز کردن یگان‌های رزمی به این تجهیزات برای استفاده در شرایط لازم، تمام تلاش خود را برای ارتقا آمادگی‌های نظامی و دفاعی نیروهای‌ مسلح به کار گرفته‌ایم.

وی افزود: امروز شرایط ما از نظر ساخت تجهیزات نظامی و دفاعی با قبل از انقلاب اسلامی به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، ما در آن زمان برای تامین کوچکترین تجهیزات هم وابسته بودیم اما امروز به جایگاهی رسیدیم که ما را برای صادرات تجهیزات نظامی تحریم می‌کنند و این توانمندی قابل لمس امروز کشور است.

وی ادامه داد: امروز از نظر آموزش سربازان نیز اقدام‌های بسیار خوبی در حال انجام است و استعدادهای آنان تبدیل به ظرفیت‌های سازندگی کشور می‌شود، همچنین ایجاد دوره‌های مهارت آموزی در پادگان‌ها بستر مطلوبی برای اشتغال سربازان پس از سپری کردن دوران خدمت به‌وجود آورده‌است.

خواجه امیری گفت:‌ سربازان ما امروز باید علاوه بر آمادگی در برابر جنگ سخت، در برابر جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان نیز آماده باشند و با آگاهی و بصیرت نسبت به شرایط کنونی،‌ توطئه‌های آنان را خنثی کنند.

وی تاکید کرد: ما برای پیشرفت کشور و اقتدار نظام اسلامی پشت سر رهبر معظم انقلاب ایستاده‌ایم و قطره‌ قطره خونمان را در راه حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی تقدیم خواهیم کرد.

معاون سرمایه انسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این مراسم گفت: امروز ملت‌های درد کشیده در سراسر جهان به نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های حاکم بر آن به عنوان الگوی حرکت خود در برابر ستمگران، نگاه می‌کنند و ایران اسلامی اکنون به چراغ راه آزادی خواهان جهان تبدیل شده‌است.

امیر سرتیپ دوم سعید صادقی با اشاره به این که سربازان سرمایه‌های گرانقدر کشور برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند، بیان کرد: ما به سربازان غیور خود که تا پای جان برای حفظ و حراست از کشور تلاش می‌کنند،‌ افتخار می‌کنیم و تمام همت خود را برای بهبود شرایط آنان در دوران خدمت به‌کار گرفته‌ایم.

گفتنی است همزمان با چهارم مهرماه(روز سرباز)‌ مراسم گرامیداشت این روز با حضور جمع کثیری از سربازان وزارت دفاع، ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حرم حضرت معصومه(س)‌ برگزار شد، قرائت پیام وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، سخنرانی حجت اسلام و المسلمین سید حسین مومنی، مداحی حاج حسن شالبافان، اجرای سید مهدی تحویلدار و همچنین ادای احترام ویژه سربازان به آستان ملکوتی حضرت معصومه(س)‌ و تجلیل از سربازان نمونه از جمله برنامه‌های این مراسم بود.