۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۱۲
کد خبر: 82910477
T T
۰ نفر
هیچ قدرت خارجی نمی تواند ایران را تهدید كند

تهران- ایرنا- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینكه ایران اسلامی قابل تهدید نظامی توسط هیچ قدرت خارجی نیست، گفت: امروز با توجه به اقتدار دفاعی كشورمان، در شرایطی هستیم كه ایران اسلامی قابل تهدید نظامی توسط هیچ قدرت خارجی نیست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی با اشاره به تلاش ها و مجاهدت های متخصصین متعهد صنعت دفاعی برای ارتقاء قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران اضافه كرد: امروز دشمنان ایران اسلامی با آگاهی كامل از توانمندی های دفاعی و نظامی نیروهای مسلح مقتدر كشورمان دیگر سخنی از گزینه های نظامی به میان نمی آورند.
وی با اشاره به تلاش وزارت دفاع برای تامین نیازمندی های دفاعی و نظامی نیروهای مسلح بیان داشت: امروز با توجه به اقتدار دفاعی كشورمان، در شرایطی هستیم كه ایران اسلامی قابل تهدید نظامی توسط هیچ قدرت خارجی نیست.
وزیر دفاع با قدردانی از حمایت های بی دریغ مجلس شورای اسلامی و دولت در تقویت هر چه بیشتر بنیه دفاعی اظهار با بیان اینكه بسیاری از توطئه ها و شیطنت های طراحی شده توسط نظام استكبار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای تضعیف اقتدار و قدرت دفاعی كشورمان است، افزود: بحمدالله با اتحاد و همبستگی همه آحاد ملت و تلاش محور مقاومت توانسته ایم توطئه بزرگ تروریسم را شكست داده و از تحقق برنامه بلندمدت و كلان دشمنان كه با سرمایه گذاری های هنگفت طراحی شده بود جلوگیری كنیم.
امیر حاتمی با تحلیل شرایط امنیتی دو كشور عراق و سوریه پس از شكست های مفتضحانه تروریست ها و حامیانشان در منطقه تصریح كرد: امروز شاهدیم كه این دو كشور كه آماج حملات شدید تروریست های تكفیری بودند در مسیر ثبات و امنیت قرار دارند.

** مجلس نگاه ملی به لوایح مربوط به نیروهای مسلح دارد
رئیس فراكسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش های وزارت دفاع برای افزایش قدرت دفاعی كشور اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی همواره پشتیبان نیروهای مسلح و وزارت دفاع به عنوان مظهر اقتدار دفاعی ایران اسلامی هستند و تمام سعی مان بر این است كه در تصویب بودجه مورد نیاز نیروهای مسلح از هیچ كوششی فروگذار نكنیم.
مصطفی كواكبیان با تبیین جایگاه و نقش تعیین كننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تامین امنیت ملی و دفاع از حقوق ملت ایران تاكید كرد: یكی از اركان مهم برای تامین منافع ملی وجود نیروهای مسلح مقتدر با قدرت بازدارندگی موثر است.
رئیس فراكسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی با قدردانی و تشكر از تعامل سازنده و فعال وزارت دفاع با مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نمایندگان ملت نیز نگاه مثبت و ملی به طرح ها و لوایح مربوط به نیروهای مسلح و حوزه دفاعی داشته و تعامل بسیار خوب و سازنده ای با نیروهای مسلح، برای پیشبرد ماموریت های دفاعی و امنیتی داشته ایم.
كواكبیان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید اعضای فراكسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی از توانمندی های صنایع الكترونیك وزارت دفاع تصریح كرد: باید با حمایت از این شركت و معرفی توانمندی های آن در سطح ملی، نسبت به جایگزینی محصولات تولیدی صاایران با نمونه خارجی آن اهتمام ورزید و ضمن حمایت از كالای ایرانی در حوزه واردات نیز از كالاهای خارجی بی نیازی حاصل شود.
مدیرعامل سازمان صنایع الكترونیك وزارت دفاع نیز در بازدید اعضای فراكسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی از صاایران، گزارشی از توانمندی های صنایع الكترونیك ایران در حوزه های مختلف ارائه كرد و گفت: صاایران همواره سعی كرده با برآورد دقیق نیازمندی های الكترونیك نیروهای مسلح و كشور، به تجهیزات و فناوریهای روز دست یابد.
امیرسرتیپ دوم شهرام مدیرعامل سازمان صنایع الكترونیك وزارت دفاع با اشاره به تلاش های متخصصین صنایع الكترونیك ایران برای ساخت و تولید تجهیزات پدافندی اظهار داشت: به كارگیری دستاوردهای نوین صنایع الكترونیك ایران موجب ارتقای توان رزمی قرارگاه پدافند هوایی در حفظ و حراست از ایران اسلامی شده است.
وی با اعلام آمادگی برای ارائه خدمات فنی و الكترونیك به بخش های مختلف كشور، اظهار امیدواری كرد در سال حمایت از كالای ایرانی بتوانیم تجهیزات الكترونیك را با بهترین كیفیت در اختیار نیروهای مسلح و مردم قرار دهیم.
در این جلسه تعدادی از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی دیدگاه های خود را در زمینه های مختلف شامل صنایع دفاعی، ایفای نقش صنعت دفاعی در تامین تجهیزات و محصولات غیرنظامی، ایفای نقش ودجا در دیپلماسی و ... مطرح كردند.
اجتمام*3377*1724
۰ نفر