تهران- ایرنا- «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما رهبر خود «سید حسن نصرالله» را از دست دادیم؛ رهبری که در میدان باقی ماند و تا زمان شهادت آن را خالی نکرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، شیخ نعیم قاسم در نخستین سخنرانی خود بعد از شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل فقید حزب الله افزود: سید حسن نصرالله در میدان جهاد و مبارزه تا زمان زنده بودن حضور داشت و حامل خط مشی امام خمینی (ره)  بود و در مسیر و خط مشی امام خامنه ای (مدظله‌العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی گام برداشت.

وی ادامه داد: سید حسن نصرالله در مسیر حمایت از قدس حرکت کرد و دوستدار مجاهدان و با آنها مانوس بود.

مرد عمل، جهاد و صبر هستیم 

شیخ نعیم قاسم اضافه کرد: فقدان حبیب، عزیز و رهبر خود را به امام زمان (عج)، ولی امر آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و مجاهدان و خانواده ایشان و لبنان و منطقه و جهان و آزادگان تسلیت عرض می کنیم.

وی با بیان اینکه «رژیم اسرائیل مرتکب جنایت و کشتار در همه مناطق لبنان شده و به غیرنظامیان و مراکز بهداشتی حمله کرده است»، افزود: رژیم صهیونیستی با مبارزان نمی جنگند، بلکه بی گناهان را به قتل می رساند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: آمریکا شریک جرم است و انواع حمایت های سیاسی و نظامی و .. را به طور نامحدود از رژیم صهیونیستی می کند، اما ما فرزندان امام حسین (ع) هستیم و پیروزی را رقم می زنیم.

وی گفت: ما مرد عمل و جهاد و صبر هستیم و وعده خداوند حق است.

شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: مسیر شهید سید حسن نصرالله ادامه دارد، حزب الله به اهداف و میدان جهاد خود ادامه می دهد و منظومه فرماندهی و کنترل را پیگیری می کند. همه در میدان حاضر هستند.

یک سر سوزن از مواضع خود عقب نمی نشینیم

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: سید حسن نصرالله در میان ما حضور دارد. ما به خانواده برادرانی که همراه ایشان به شهادت رسیدند، تسلیت عرض می کنیم. برخلاف گفته دشمن، نشستی متشکل از ۲۰ فرمانده (در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت) درحال برگزاری نبود، اما برادرانی در کنار سید حسن نصرالله بودند که به شهادت رسیدند.

وی افزود: با وجود از دست دادن شماری از فرماندهان و حملات دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان در کل لبنان، هرگز اندازه یک سرسوزن از اهداف و مواضع خود عقب نمی نشینیم و به مقابله با رژیم صهیونیستی و پشتیبانی از نوار غزه ادامه می دهیم.

شیخ نعیم قاسم گفت: بعد از شهادت فرماندهان و سید حسن نصرالله، به حملات خود به شهرها و شهرک های صهیونیست نشین از جمله تل آویو و حیفا ادامه داده و آن را تشدید کردیم. دیروز اسرائیل اعلام کرد که حزب الله با یک موشک، یک میلیون صهیونیست را به پناهگاه فرستاد.

پیروزی از آن ما و به مقداری صبر نیاز است 

وی اظهار داشت: اسرائیل به اهداف خود نخواهد رسید و ما پیروز از این نبرد خارج خواهیم شد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: از نظر قدرت نظامی و انسانی، ما مستحکم و بزرگ هستیم و آمادگی کامل داریم و ادامه می دهیم. اسرائیل نتوانسته است به قدرت نظامی ما ضربه بزند. 

وی با بیان اینکه «ما لبنانی ها در یک کشتی واحد هستیم و همانند گذشته در برابر تجاوزگری اسرائیل پیروز خواهیم شد»، تصریح کرد: در ساختار حزب الله، معاونان و افرادی وجود دارند که هریک آسیب ببیند، دیگری جایگزین می شود. ما دبیرکل جدید حزب الله را براساس سازوکار موجود در سریع ترین زمان ممکن انتخاب خواهیم کرد.

وی افزود: از لبنانی‌هایی که در مقابله با جنایات اسرائیل و آمریکا وحدت ملیِ شرافتمندانه را به نمایش گذاشتند، تشکر می‌کنم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: حوادثی مثل انفجار پیجرها حوادثی بود که هرکدام از آن‌ها می‌توانست، یک ارتش را از پا درآورد؛ اما ما ایستادیم، مقاومت کردیم و به یاری خدا پیروز خواهیم شد.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد : همانند سال ۲۰۰۶ پیروز خواهیم شد، پیروزی از آن ما است و نیاز به مقداری صبر داریم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اگر اسرائیل خواسته باشد زمینی وارد لبنان شود، رزمندگان مقاومت برای مقابله زمینی آماده هستند.