سرکنسول ایران در حلب: محور مقاومت با برکت خون شهید سیدحسن نصرالله قوی‌تر می‌شود

تهران - ایرنا - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حلب سوریه گفت: محور مقاومت با برکت خون شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان قوی تر می شود و مقابل اشغالگران صهیونیست به پیروزی می رسد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، «سلمان نواب نوری» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حلب سوریه در مراسم گرامیداشت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان که در این شهر برگزار شد، افزود: همانگونه که سید حسن نصرالله فرمودند، اگر در این راه پیروز شویم، پیروزیم و اگر هم شهید شویم باز پیروزیم زیرا ما در راه حق قدم برداشته ایم و ناامید نمی‌شویم زیرا در هر دو صورت پیروز هستیم.

وی اظهار داشت: دشمن صهیونیستی مرتکب جنایات، ویرانی و ریختن خون کودکان و زنان شده است و کشورهای مدعی حقوق بشر، در برابر این جنایات سکوت اختیار کرده اند.

«کمیت عاصی الشیخ» معاون دفتر اجرایی شورای استانداری حلب نیز گفت: امروز از مواضع شهید سید حسن نصرالله به گونه ای یاد می کنیم که گویی پیامی برای فردا جهت ادامه راه مقاومت است که ثابت کرد که اسرائیل، ضعیف تر از تار عنکبوت است.

وی افزود: امروز افتخار می کنیم که رهبران مقاومت شهدایی هستند که نقشه راه را برای تکمیل مسیر ترسیم می کنند و شهادت آرزوی هر مجاهدی است که راه حق و مقاومت در برابر ظالمان و ستمگران را می پیماید.

همچنین «ماهر کرمان» رئیس دانشگاه حلب فقدان شهید مقاومت سید حسن نصرالله را خسارتی بزرگ دانست و افزود: فقدان این شهید بزرگوار از دست دادن یک مبارز با رویکردی جهادی در سنگر مقابله با دشمن ظالم است اما اطمینان داریم که پیروزی در راه است.

«مروه بکور» از اساتید دانشگاه حلب هم گفت: شهید سید حسن نصرالله نماد مقاومت در وجدان هر انسانی است که دغدغه مساله عربی (فلسطین) را دارد و با از دست دادن او، مرد مقاومی را از دست دادیم که زبان ما بود و ضمیر ما را در مقابله با دشمن وحشی صهیونیستی ابراز می کرد.

«امجد بری» رئیس انجمن فرهنگی بیت القصید (خانه شعر) شهر حلب نیز با اشاره به اینکه مقاومت پروژه حقیقت است که با پروژه شیطانی صهیونیستی مقابله می کند، افزود: شهید سید حسن نصرالله معلمی بود که به کمال رسید و اندیشه و رویکرد او در ما باقی خواهند ماند و امروز با او عهد می بندیم که راه او را ادامه دهیم.

حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

این بیانیه افزود: جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به یاران شهید بزرگوار و جاویدان خود پیوست که نزدیک به سی سال پیروزی های پیاپی را رهبری کرده و رقم زدند.

این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

حزب‌الله این شهادت را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت.

حزب‌الله در ادامه بیانیه خود با شهید سید حسن نصرالله عهد بست که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و شریف آن ادامه خواهد داد.

در این بیانیه همچنین خطاب به مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان آمده است: رهبر ما، سید ما، همچنان با فکر، اندیشه و راه و روششان در میان ما هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha