گرگان- ایرنا- رییس فدراسیون سوارکاری گفت: مجموعه‌های سوارکاری گلستان در گنبدکاووس، بندرترکمن و آق‌قلا با موافقت وزیر ورزش و جوانان، از شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی به این استان واگذار شد.

محمد کاظمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار کرد: مدیرکل ورزش و جوانان گلستان می‌تواند مدیریت کل مجموعه‌ها را به هیات سوارکاری گلستان واگذار کند و هیات استان نیز آن به صورت جداگانه در اختیار هیات هر شهرستان قرار دهد.

وی ادامه داد: مجموعه سوارکاری گلستان دارای مشکلاتی از قبیل محل اسکان مربیان اسب‌ها است که تلاش داریم با بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصان و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های استانداری، آنها را برطرف کنیم.

رییس فدراسیون سوارکاری گفت: جوانگرایی و استفاده از نیروهای ماهر و مجرب و کارآزموده و متخصص در کمیته‌ها و گروه‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های فدراسیون است.

کاظمیان با اشاره به بازدید خود از باشگاه‌های سوارکاری گرگان بیان کرد: وجود باشگاهی مسقف جزو بهترین‌ها در کشور است که گلستان چنین شرایطی را دارد و نشان دهنده فعالیت کردن برای رشته‌های دیگر در اسبدوانی است.

وی اظهار کرد: گلستان می‌تواند جایگاه خوبی در کشور برای فعالیت رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون سوارکاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: شرایط میزبانی دوره‌های مربیگری ملی، مسابقات کشوری و میزبانی مسابقات بین‌المللی در گلستان فراهم است و ما نیز می‌توانیم نمایش اسب‌های ترکمن را به صورت ملی به میزبانی این استان برگزار کنیم تا تولید کنندگان فرصت مناسب برای عرضه و معرفی خود داشته باشند.

رییس فدراسیون سوارکاری گفت: می‌گویند سوارکاری ورزش پولدارها است، در صورتی که درصد کمی از افراد ثروتمند در سوارکاری هزینه می‌دهند و بیشتر افرادی که در این حوزه کار می‌کنند، در مناطق محروم زندگی می‌کنند و هر تصمیم‌سازی ما برای آینده سوارکاری روی آنها تاثیرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: مجموعه جهاد کشاورزی در بخش دامپروری امکانات خوبی در زمینه اصلاح نژاد دارد که در گذشته به جای آن که در کنار آنها بتوانیم برای اصلاح نژاد و منافع سوارکاری و صنعت اسب استفاده کنیم، در تقابل قرار گرفتیم.