برترین ‌های روز نخست هفته هفتم کورس اسبدوانی آق‌قلا مشخص شدند

گرگان- ایرنا- نخستین روز از هفته هفتم کورس تابستانه اسبدوانی آق‌قلا روز پنجشنبه پنجم مهر در میدان سوارکاری این شهرستان در شمال گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رقابت‌های امروز در ۶ دور هزار، هزار و ۲۰۰ و نیز هزار و ۶۰۰ متر با شرکت ۶۳ راس اسب‌ از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در کلاس‌های مختلف برگزار شد.

دور نخست کورس امروز با شرکت اسب‌های نژاد ترکمن مبتدی نبرده ۲ سال به مسافت هزار متر با شرکت ۱۴ اسب برگزار شد که اسب «خاتون یوسف» با چابکسواری «محمدصفا مختوم‌نژاد» زودتر از ۱۳ حریف دیگر خط پایان را پشت‌سر گذاشت و اول شد.

در این دور اسب‌های «شهتاز صحرانورد» و «گل سهیلا» به ترتیب با چابکسواری «امین محمدی» و «یاسر آموت» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم ۱۴ ‌اسب نژاد ترکمن کلاس ۶ (۵۱ تا ۶۵ امتیازی) بیشتر از سه سال وارد دپار شدند که در پایان این دور هزار متری، اسب‌های «آی پری گز»، «طوفان سرخ» و «عشق‌آباد» با چابکسواری «مبین کم»، «بهرام بینایی» و «محند خوجملی» به ترتیب اول تا سوم شدند.

دور سوم امروز ویژه اسب‌های نژاد دوخون کلاس ۶ (۵۱ تا ۶۵ امتیازی) بیشتر از سه سال به مسافت هزار متر برگزار شد که اسب‌های «داز سلنا» با چابکسواری «نورمحمد بهادر»، «اشلی رز» با سوارکاری «محمدرضا نوری» و «خاطر ناز» با چابکسواری «یاسر آموت» به ترتیب با پشت سر گذاشتن ۶ اسب دیگر مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

۱۱ اسب‌ نژاد دوخون کلاس هفت (۳۵ تا ۴۵ امتیازی) بیشتر از سه سال در دور چهارم به مسافت هزار متر با هم رقابت کردند که از میان چابکسواران نشسته بر روی اسب‌های این دور، «موسی محمدی»، «عبدالحلیم قبادی» و «بنیامین جرجانی» به ترتیب اسب‌های «از نورا»، «بلک تایم» و «جان سن» را زودتر از بقیه از خط پایان عبور دادند و اول تا سوم شدند.

دور پنجم هفت اسب‌ نژاد تروبرد کلاس پنج (۵۶ تا ۷۰ امتیازی) برای مسافت هزار و ۲۰۰ متری وارد دپار شدند که اسب‌های «گلدن ایگل» با چابکسواری «بهرام بینایی»، «بخارا» با چابکسواری «کمال دالیجه‌عطا» و «جم بابت» با سوارکاری «عبدالحلیم قبادی» با پشت سر گذاشتن سایر اسب‌های این دور زودتر از خط پایان عبور کرده و رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند.

دور ششم و پایانی کورس امروز ویژه اسب‌های نژاد دوخون کلاس سه (۸۱ تا ۹۵ امتیازی) برگزار شد که در پایان این دور هزار و ۶۰۰ متری از میان ۹ اسب‌ شرکت کننده اسب‌های «دلربا بندر»، «ارمیا نور»، و «آرشام» به ترتیب با چابکسواری «بهرام بینایی»، «نورمحمد بهادر» و «امیر مخدومی» مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

امتیازهای داخل پرانتز در هر دور مربوط به مجموع امتیازات اسب‌های شرکت کننده آن دور در کورس‌های گذشته است که آن اسب‌ها در هفته‌های پیشین در گنبدکاووس، بندرترکمن یا کورس هفته اول آق‌قلا شرکت کرده بودند.

در پایان مسابقات امروز به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر در مجموع ۹ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.

روز دوم هفته هفتم کورس تابستانه اسبدوانی آق‌قلا فردا جمعه برگزار خواهد شد.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان آق‌قلا که از آن به‌ عنوان یکی از پایتخت‌های سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس فصول مختلف باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر آق‌قلا در ۲ شهرستان بندرترکمن و گنبدکاووس این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha