بجنورد- ایرنا- نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور چهره واقعی و صلح طلبانه ایران را با سخنانی صریح و شفاف در نشست سازمان ملل نشان داد.

عباس قدرتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: رییس جمهور با صراحت در این نشست اعلام کرد، گسترش صلح و امنیت در منطقه و جهان از دغدغه های جمهوری اسلامی ایران است و برای تحقق این امر آماده تعامل و همکاری اقتصادی، سیاسی و امنیتی با همه کشورها است.

وی افزود: دولت چهاردهم به دنبال فصلی سازنده در روابط بین‌الملل و تعامل با کشورها است که باید قدرت های جهانی نیز نقش خود را در این مسیر برای گسترش صلح و امنیت ایفا کنند.

قدرتی تصریح کرد: دشمنان در سال های اخیر تلاش داشتند تا از ایران چهره ای جنگ طلب ارایه دهند اما رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل مواضع صلح طلبانه ایران را مبتکرانه برای دنیا تبیین و اعلام کرد، ایران علاقه مند به تعامل سازنده با جهان است.

نماینده مردم شیروان همچنین با اشاره به انتقاد رییس جمهور از تحریم های ظالمانه، گفت: همانگونه که دکتر پزشکیان گفتند، تحریم ها سلاح مخربی است که موجب آسیب در بخش های گوناگون به مردم شده است.

وی بیان کرد: رییس جمهور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد که اگر تعهدات برجامی کامل اجرا شود، امکان گفت‌وگو درباره مسائل دیگر نیز فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا، هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر سه‌شنبه رسما در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران ساعاتی قبل برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران و نمایندگان کشورهای جهان سخنرانی کرد و « صدای مردم ایران و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی» از تریبون این نهاد بین‌المللی شد.

سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نخستین حضور دکتر پزشکیان در این نهاد بین‌المللی است که با بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران همچنان که در بدو ورود به نیویورک تاکید کرد که پیام ایران برای جهان صلح و امنیت است.

پیش از سخنان رییس جمهور، برخی از حاضران در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه ضرورت تبادل آکادمیک ادیان الهی با محافل علمی جمهوری اسلامی ایران، لزوم نقش‌آفرینی رهبران و پیروان ادیان الهی برای تحقق صلح در منطقه و جهان، تبیین چهره واقعی اسلام و مقابله با اسلام‌هراسی، استفاده از ظرفیت رهبران ادیان برای توقف جنگ و جنایت رژیم اسرائیل در غزه، تفکیک دین کهن یهودیت از صهیونیسم و تجلیل از رویکرد ایران در حفظ حقوق و آزادی ادیان پرداختند.