مشهد-ایرنا- بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته، نوشیدنی ها و دوازدهمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی عصر چهارشنبه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، سرپرست نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حاشیه آیین افتتاحیه این نمایشگاه ها به خبرنگاران گفت: این ۲ نمایشگاه از ۴ تا هفتم مهر ماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد فعالیت خواهند داشت.

فرزین سلطانی در خصوص زمینه فعالیت مشارکت کنندگان این نمایشگاه ها افزود: شیر و لبنیات، انواع نوشیدنی ها، مواد اولیه، انواع مواد غذایی، ماشین آلات و تجهیزات صنایع غذایی در بخش تولید، فرآوری و بسته بندی، چاپ افست، چاپ دیجیتال، کارتن و ماشین آلات و چاپ پارچه از مهمترین زمینه فعالیت مشارکت کنندگان است.

وی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه ها در محیطی به وسعت هفت هزار و ۲۰۰ متر مربع و در سالن های فردوسی و مفاخر برای استقرار شرکت های حاضر پیش بینی شده تا محصولات ، کالاهای تولیدی و به روز خود را به بازدید عموم بگذارند.

سرپرست نمایشگاه بین‌المللی مشهد در خصوص تعداد مشارکت کنندگان این ۲ نمایشگاه گفت: تعداد کل مشارکت کنندگان ۱۴۷ شرکت است که تعداد غرفه های شرکت کنندگان داخل استان خراسان رضوی ۶۶ شرکت و تعداد شرکت کنندگان خارج از استان ۸۱ شرکت از استان های تهران، اصفهان، البرز، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، قزوین، آذربایجان شرقی، مازندران، مرکزی، یزد، چهارمحال و بختیاری، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان و همدان است.

وی در خصوص برنامه ها و رویدادهای همزمان با برگزاری این ۲ نمایشگاه تصریح کرد: برنامه ها و رویدادهای همزمان با برگزاری نمایشگاه بیست و چهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ خراسان رضوی در پنج مهرماه در سالن همایش های نمایشگاه بین‌المللی باحضور ۳۰۰ نفربرگزارمی شود. همچنین کارگاه های آموزشی در بخش چاپ، از ساعت۱۶:۳۰ الی ۲۱ ، باحضور ۵۰ نفراز دیگر برنامه های این نمایشگاه خواهد بود.

سلطانی اظهار کرد: همچنین هیات های تجاری از کشورهای عراق، اقلیم کردستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان ، عمان و افغانستان و حدود یکصد تاجر بین المللی در حوزه صنایع غذایی، چاپ و بسته بندی ،ماشین آلات و مواد اولیه نیز از این نمایشگاه بازدید خواهند داشت.

گفتنی است این نمایشگاه‌ها از چهارم مهرماه آغاز و تا هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از غرفه‌های متعدد این ۲ نمایشگاه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ بازدید داشته باشند.