یاسوج - ایرنا - مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد گفت: برگزیدگان نمایشگاه عکس دریچه‌ای به بهشت با موضوع برگزاری دومین کنگره ملی شهدای این استان معرفی شدند.

سرهنگ پاسدار وحید مثنوی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افتتاح نمایشگاه عکس دریچه ای به بهشت با موضوع کنگره شهدا در یاسوج اظهارداشت: در اوایل مرداد ماه سال جاری ستاد کنگره شهدای استان به منظور ارج نهادن مقام شامخ شهدای دفاع مقدس همچنین تاثیر فرهنگ شهادت و ایثارگری بر زندگی مردم شهر و روستا و عشائر و به طور خاص نوجوانان و جوانان اقدام به برگزاری مسابقه عکاسی تحت عنوان دریچه‌ای به بهشت در گستره استان کهگیلویه بویراحمد کرد.

وی بیان کرد: در این مسابقه حدود ۲۳۰ قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مثنوی تصریح کرد: پس از انتخاب و داوری، ۳۰ قطعه عکس در بخش تک عکس و ۲ مجموعه در بخش مجموعه عکس برای نمایش نمایشگاه عکاس در قالب ۳۲ اثر نهایی بر روی شاسی چاپ و نمایش داده شد.

وی گفت: داوری آثار در این مسابقه از سوی داوران دارای مدرک کشوری در استان محمد حسین حیدری مدیر انجمن عکاسان دفاع مقدس، حسین بهرامی و یوسف گرامی انجام شد.

مثنوی تصریح کرد: دراین مسابقه نفرات اول تا سوم در هر ۲ بخش تک عکس و مجموعه عکس انتخاب و آثار سه نفر از عکاسان در بخش‌های مذکور قابل تقدیر شناخته شد.

وی افزود: آثار عکاسان به مناسبت هفته دفاع مقدس در نگارخانه باران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دید علاقمندان دایر است.

مثنوی، تصریح کرد: اسامی راه یافتگان به نمایشگاه عکس در بخش مجموعه عکس عکس‌ای اسحاق آقایی و داود ایزدپناه و در بخش تک عکس ابوالفضل جهانبخش، سلیمان حسنی، صادق رودشتی، پیمان نعمتی، صادق غریبی، حسن فتاحیان، عابد اسکندری ، فاطمه نجفی، مریم ایزدپناه، مهدیس حسن علیزاده، سحر گرجی‌پور برای نمایش در نمایشگاه انتخاب شدند.