زنجان - ایرنا - پیش رویداد جشنواره ملی آش ایرانی روز پنجشنبه همزمان با روز جهانی و هفته گردشگری با حضور ۱۰۰ شرکت کننده در منطقه گاوازنگ شهر زنجان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون گردشگردی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان امروز در این مراسم با بیان اینکه جشنواره آش یک رویداد مهم برای جذب گردشگران است، افزود: پس از برگزاری رقابت‌های مرحله مقدماتی بین ۱۰۰ متقاضی و داوری آش‌های پخته شده به ۱۰ شرکت‌ کننده برتر زنجانی، غرفه طبخ آش‌های سنتی در جشنواره پیش رو اختصاص خواهد یافت.

داود آبیان با تاکید بر همدلی و هم افزایی دستگاه های اجرایی استان در برگزاری این جشنواره، گفت: ریاست این دوره از جشنواره آش و صنایع دستی به شهرداری زنجان محول شده و دبیرخانه آن نیز در اداره میراث فرهنگی استان استقرار یافته است.

این مسوول گفت: تبلیغ جاذبه های گردشگری و فرهنگی استان از طریق برگزاری این رویدادها، ایجاد فضای مناسب اقتصادی و اشتغالزایی در زمان برپایی رویدادها و ایجاد شور و نشاط در خانواده ها و تحرک اجتماعی از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی اظهار داشت: استفاده بهینه از مواد خوراکی ارگانیک و سالم و تهیه غذای مطلوب مغذی، برندسازی در حوزه گردشگری و معرفی صنایع دستی استان ها از دیگر اهداف این رخداد فرهنگی است.

این مسوول با بیان اینکه ۲۲ رویداد گردشگری استان زنجان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسیده است، گفت: این موضوع بیانگر برند بودن استان زنجان در برگزاری جشنواره ها بوده و جشنواره آش زنجان به برند گردشگری خوراک تبدیل شده است.

هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین استان برگزار می‌شود.