دولت چهاردهم از ظرفیت گردشگری و فرهنگی کشور در راستای وفاق ملی استفاده کند

زنجان-ایرنا- مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی با بیان اینکه تفاوت های فرهنگی همدلی، وفاق و صلح را ایجاد می‌کند، گفت: امیدواریم دولت چهاردهم بتواند بیش از گذشته از ظرفیت گردشگری، صنایع دستی و فرهنگ کشور به خوبی استفاده کند و وفاق و همدلی را به کشور برگرداند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مصطفی فاطمی شامگاه دوشنبه در آیین افتتاحیه هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان زنجان با اشاره به اینکه جشنواره ملی آش ایرانی عمر بلندی ندارد، اضافه کرد: جشنوارهایی می‌توانند در درازمدت فعالیت کنند که به درستی برپایه بومی آن جامعه بنا شده باشند.

این مسوول با بیان اینکه وقایع مختلف و مسائل گوناگون موجب شده بود تا این جشنواره برگزار نشود، ادامه داد: سرپرستی مسوولان این استان و معاونان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تمامی تلاش خود رابه کار بستند تا آیین افتتاحیه این جشنواره برگزار شود.

وی درخصوص چگونگی استفاده از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان زنجان گفت: شعار دولت ایجاد وفاق و صلح و دوستی است که این مهم را با تمام وجود پیگیری می‌کند.

فاطمی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی کشور تفاوت‌ها است، گفت تفاوت‌ها موجب شکل گیری فرهنگ‌ها شده است؛ اگر امروز جشنواره آش برگزار می‌شود، بر پایه خوراک، غذا و سرآشپزان است.

وی با بیان اینکه همین تفاوت‌ها در آیین‌ها، زبان‌ها و لهجه‌ها نیز وجود دارد، افزود: تفاوت‌ها می‌توانند عاملی برای تضاد و تفرقه باشند اما وقتی از موضوع گردشگری و فرهنگ نگاه می‌کنیم ارزش و جاذبه پیدا می‌کنند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی با اشاره اینکه شروع این جشنواره در زنجان تفاوت‌های فرهنگی را به نمایش گذاشته است، اظهارکرد: استان‌های مختلفی از سراسر کشور در این جشنواره و نمایشگاه شرکت کردند که زیبایی ایران را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه جشنواره آش ایرانی در فهرست رویدادهای گردشگری کشور با برند زنجان به ثبت رسیده است، افزود: زنجان پایگاه اصلی جشنواره آش ایرانی است که اگر زمینه‌ای فراهم شود این برند باید بیش از گذشته معرفی شود تا زمینه گردشگری و توسعه این استان را مهیا کند.

هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین دوره نمایشگاه صنایع دستی به میزبانی زنجان از ۱۶ مهرماه تا ۲۰ همین ماه در نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان آغاز شده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha