شهرکرد- ایرنا- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال ۵۱ هزار و ۹۸۵ نفر در استان به سینما رفتند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، شهرام فرجی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: پردیس سینمایی بهمن شهرکرد به عنوان تنها سینمای فعال استان در ۶ ماهه نخست امسال نمایش ۳۵ فیلم سینمایی را در برنامه داشت که این تعداد فیلم در ۲ هزار و ۳۶۸ سانس به روی پرده رفت.

وی با بیان اینکه در این مدت، رقم فروش سینما در چهارمحال و بختیاری به ۲۸ میلیارد و ۸۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال رسید، تصریح کرد: این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۸ میلیارد و ۲۸۰ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال است که رشد نزدیک به ۵۸ درصدی فروش را در سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد.

به گفته معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۲۶ فیلم در ۲ هزار و ۶۶۲ سانس در پردیس سینمایی بهمن شهرکرد به نمایش گذاشته شده بود.

فرجی در خصوص وضعیت آماری سینما در شهریور امسال هم گفت: در این ماه هفت هزار و ۶۳۷ نفر به تماشای آثار به نمایش درآمده در سینمای استان نشستند که فیلم سینمایی «تگزاس ۳» با ثبت رقمی بیش از یک میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال، رکورددار فروش شهریور در چهارمحال و بختیاری بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه پیگیری‌ها برای فعال‌سازی تعداد بیشتری از سالن‌های سینمایی در استان ادامه دارد، تصریح کرد: در حال حاضر بخش خصوصی برای مرمت و احیای سینما غدیر شهرکرد سرمایه‌گذاری کرده است و امید می‌رود این سالن تا پایان امسال به چرخه اکران سینمایی بازگردد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: با نصب تجهیزات آتش‌نشانی در سالن سینمایی فارسان، این سالن به‌زودی آماده اکران آثار سینمایی می‌شود و در بروجن هم هماهنگی با آموزش ‌و پرورش برای فعال‌سازی سینمای این شهر انجام شده است.

فرجی با اشاره به اینکه ساخت سینمای لردگان هم در دستور کار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، اظهار داشت: لازم است مراحل تأمین زمین این مرکز در شهرستان هرچه زودتر به نتیجه برسد تا بتوان مراحل ساخت‌وساز را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، چهره‌های موفق عرصه سینمایی و فیلم‌سازی چهارمحال و بختیاری همچون فریدون نجفی، آرمان قلی‌پور، جعفر نجفی، مختار عبدالهی و شهرام ابراهیمی و بسیاری دیگر از فیلم‌سازان استانی در سال‌های اخیر توانسته‌اند با خلق آثار متعدد، جوایزی مختلفی را در جشنواره‌های همچون سینما حقیقت، کودک و نوجوان اصفهان و ایدفا و دیگر جشنواره‌های بین‌المللی به دست آورند.