سمنان - ایرنا - مشکلات حوزه راه و شهرسازی و بحث بهداشت و درمان دامغان در گفت‌گوهای مردمی با معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان بازرسی کل کشور در سفر به این شهرستان مطرح و مقرر شد تا موضوعات توسط این سازمان بررسی شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، ذبیح الله خدائیان روز پنجشنبه در سفر به شهرستان دامغان در قالب سفر یکروزه مسوولان قوه قضائیه به استان سمنان، از نزدیک با مردم دیدار و گفت‌وگو کرد و محور گفت و گوها، مشکلات حوزه بهداشت و درمان، پزشکی قانونی، زندان، اداره ثبت اسناد و املاک و مرکز نگهداری خودرو بود که در دستور بررسی‌ قرار گرفت.

خدائیان در نشست با خبرنگاران دامغان به سوال خبرنگار ایرنا درخصوص چگونگی ورود دستگاه قضایی و بازرسی کشور به روند ساخت جاده در محور ارتباطی شمال به جنوب در محدوده دامغان، پاسخ داد و گفت: استانداردنبودن جاده، دوبانده کردن آن و طولانی شدن روند ساخت جاده توسط مسوولان حوزه قضایی دامغان به سازمان بازرسی کل کشور منتقل شد و در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در اسرع وقت وظیفه داریم علت مشکلات این حوزه و سهل انگاری های احتمالی را جویا شویم و در صورت کوتاهی وزارت راه و شهرسازی یا پیمانکاران مربوطه، موضوع به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات حوزه بهداشت و درمان دامغان نیز گفت: مشکلات حوزه بهداشت از جمله تاییدیه آتش نشانی و آسانسور، کمبود نیرو و بحث اعتبارات، توسط مسوولان مطرح شد که تعدادی از آن را باید در استان سمنان پیگیر شد و بازرسی استان مسئولیت پیدا کرد نتیجه را اعلام کند، مواردی نیز به صورت کتبی دریافت شد و پیگیری لازم در سطح ملی انجام خواهد شد.

معاون رییس قوه قضائیه و رییس سازمان بازرسی کل کشور نیز اعلام کرد: در قانون برای پرداخت وام مسکن تکلیف مشخص شده است و در این قانون پیش بینی شد اگر بانک‌ها به تکلیف خود عمل نکنند، جریمه شوند و به عنوان جریمه مالیات دریافت می‌شود، حال با توجه به بررسی ها مشخص شد به تکلیف قانونی عمل نکردند، پس پرونده برای بانک‌ها تشکیل و سازمان امور مالیاتی موظف شد جریمه را اخذ و صرف مسکن ملی کند.