۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 85608662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادخواهی مالکان خانه‌های ناایمن مسکن مهر سمنان از رییس قوه قضاییه

سمنان - ایرنا - مالکان خانه‌های ناایمن قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر با اجتماع در محل حضور حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه در دادگستری سمنان، برای احقاق حق خود از پیمانکار خاطی، اجتماع کردند و خواستار پیگیری ویژه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز پنجشنبه پنجم مهر ۱۴۰۳ حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه و سایر مسئولان عالی قضایی در سفری یک روزه در استان سمنان حضور دارند.

برنامه‌هایی در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان سمنان پیش‌بینی شده است که دیدار با اقشار مختلف مردمی و جوامع نخبگانی استان سمنان، از جمله برنامه‌های سفر رییس دستگاه قضا است.

ماجرای خانه‌های ناایمن مسکن مهر سمنان

ساخت ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی و در مجموع ۳۳۶ واحد در قالب مسکن مهر طی سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ آغاز شد و ساکنان آن از اردیبهشت ۱۳۹۲ از یک سو با دلخوری‌هایی از نحوه ساخت و تحویل و از سوی دیگر با رویای صاحبخانه‌شدن ساکن شدند. دیری نگذشت دیوارهای خانه‌های نوسازشان دهان گشود و اهمال‌کاری پیمانکار مطرح و پای دستگاه قضا به مساله باز شد. در نهایت، حکم بر مقاوم‌سازی صادر شد، اما به دلیل تاخیر در مقاوم‌سازی، کار به تخریب رسید.

بعد از تایید و اتفاق نظر مراجع مرتبط بر تخریب ساختمان‌های ناایمن مسکن مهر سمنان، با قید فوریت و به منظور جلوگیری از تکرار حادثه متروپل در سمنان، بسته‌های حمایتی برای مالکان به منظور تخلیه درنظر گرفته شد.

چرا با مقصران ساخت خانه‌های ناایمن مماشات می‌شود؟

نظر بر تخلیه خانه‌های قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان به دلیل نداشتن ایمنی، ساخت خانه‌های ویلایی جایگزین در دست انجام است.

اما مالکان می‌گویند چرا هزینه ساخت خانه جایگزین از مقصران گرفته نمی‌شود و انتظار دارند دستگاه قضا با حضور قاضی‌القضات این موضوع را پیگیری کند و مماشات احتمالی با مقصران و سازندگان متخلف نادیده گرفته نشود.

بی‌نتیجه ماندن شکایت مالکان به‌خاطر پاسکاری مسوولان

مالکان خانه‌های ناایمن می‌گویند که سال ۱۳۹۵ هر یک از مالکان خانه‌های ناایمن ۳۰ میلیون ریال هزینه کردند و از پیمانکار بابت این گونه ساخت خانه شکایت شد. اما فایده ای نداشت، چرا که مسوولان کار را به یکدیگر پاس می‌دهند، انتظار می‌رود برای رفع مشکل راه حل ارایه کنند.

آنها تاکید دارند که پیمانکار ساخت خانه های قبلی کار را خراب کرد، الان چرا ما باید قسط پرداخت کنیم، پیمانکار متخلف کجاست؟

مالکان تاکید دارند که ما از دستگاه قضا انتظار داریم پیگیری کند و محکوم نشدن آنها از سوی دستگاه قضا محل سوال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha