تهران- ایرنا- رئیس جمهور که به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع‌ عمومی سازمان ملل متحد، به نیویورک مقر این سازمان سفر کرده بود، دقایقی پیش با استقبال محمدرضا عارف وارد تهران شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دکتر «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور اسلامی ایران عصر امروز پنج‌شنبه پنجم مهرماه ۱۴۰۳ و در پایان سفر کاری فشرده به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با استقبال معاون اول رئیس‌جمهور به تهران بازگشت.

گفتنی است در مراسم استقبال از رئیس جمهور نماینده ولی فقیه، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر آموزش و پرورش، وزیر راه و شهرسازی، وزیر ورزش و جوانان و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، در این سفر، محمد جواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور، مهدی سنایی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، محسن حاجی‌میرزایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، علی طیب‌نیا مشاور عالی رئیس‌جمهور و سید محمد مهدی طباطبایی معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور و عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان، دکتر پزشکیان را همراهی می‌کردند.

مسعود پزشکیان که صبح یکشنبه اول مهر به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شده بود، پس از سخنرانی در این نشست و نیز سخنرانی در نشست سران میثاق آینده و دیدار با سران و مقامات ۱۵ کشور و سازمان بین‌المللی، از نیویورک عازم جمهوری اسلامی ایران شد.

رئیس جمهور در جریان این سفر با روسای جمهور سوئیس، فنلاند، ترکیه، تاجیکستان، صربستان، فرانسه و بلغارستان، رئیس شورای حکومتی سودان، نخست وزیران پاکستان، نروژ و لبنان، ولیعهد کویت، وزیر خارجه چین، دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای اروپا دیدار و گفتگو کرد.

همچنین دکتر پزشکیان دیدارهایی نیز با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی، اعضای گروه الدر (ریش سفیدان متنفذ)، جمعی از رهبران ادیان الهی، جمعی از علمای دینی، اندیشه‌ورزان ارشد آمریکایی، نخبگان سیاسی ایرانی مقیم آمریکا، نخبگان علمی ایرانی مقیم آمریکا و دیداری نیز با ایرانیان مقیم آمریکا داشت.