همدان- ایرنا- رئیس انجمن سینمای جوان ملایر گفت: همزمان با آغاز هفته فیلم و عکس ۲۵ فیلم کوتاه تولید شده در دفتر انجمن سینمای جوان ملایر در سه سانس جداگانه نمایش داده می‌شود و ورود برای علاقه مندان آزاد و رایگان است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "امید وفایی" شامگاه جمعه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سی و پنجمین دوره هفته فیلم و عکس به مدت چهار روز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون عکاسان ملایر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته فیلم و عکس از هفتم مهرماه با افتتاح نمایشگاه عکس در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد آغاز می‌شود. افزود: در این نمایشگاه ۴۰ اثر از ۲۰ عکاس ملایری با موضوع آزاد و در ژانرهای مختلف از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ بعدازظهر در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وفایی با اشاره به اینکه از حدود ۲۰۰ عکس ارسالی ۴۰ عکس برای نمایشگاه انتخاب شد، ادامه داد: عکس‌ها ترکیبی از بافت زیست‌بومی منطقه و زندگی شهری و طبیعت منطقه است و حاصل تجربه و نگاه هنرمندان عکاس است.

رئیس انجمن سینمای جوان ملایر به تقارن هفته فیلم و عکس با روز مهر سینما اشاره و بیان کرد: هفته فیلم و عکس هر سال در ۶۰ دفتر انجمن سینمای جوان در سراسر کشور در مقاطع مختلف فصلی برگزار می‌شود.

وفایی بادآور شد: از اواخر دهه ۶۰ زمان تاسیس تاکنون ۳۴ دوره هفته فیلم و عکس در این شهرستان برگزار شده و امسال سی و پنجمین دوره آن از هفتم تا دهم مهرماه برگزار خواهد شد.

وی گفت: طی این چهار روز که روز مهر سینما نیز گنجانده شده، از ساعت ۱۶ تا ۱۸ عصر در مرکز آموزش هنر، فیلم‌های برگزیده جشنواره بین‌المللی تهران و فیلم‌های تولید شده در دفتر انجمن سینمای جوان ملایر نمایش داده می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوان ملایر هدف از نمایش اولین فیلم‌های سازندگان را ایجاد فضایی برای تبادل نظر و انتقاد سازنده در جهت تقویت کیفیت تولیدات فیلم انجمن سینمای جوان دانست و افزود: در جریان برگزاری هفته فیلم و عکس، دو دوره آموزشی (ورک‌شاپ) تخصصی در حوزه فیلمنامه و عکس برگزار خواهد شد.

وفایی بیان کرد: این دوره های آموزشی تخصصی در حوزه ایده‌پردازی، نوشتن خلاق و فیلمنامه در فیلم کوتاه و یک دوره در حوزه عکاسی و نقد و بررسی عکس‌های حاضر در نمایشگاه است که روز دوشنبه نهم مهرماه در نمایشگاه عکس برگزار می‌شود.

وی رویدادهای تاثیرگذار فرهنگی در حوزه فیلم و عکس را حاصل همراهی و تعامل بسیار خوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با انجمن سینمای جوان در راستای برگزاری هفته فیلم و عکس و روز مهر سینما و حمایت های مالی این اداره اشاره و خاطرنشان کرد: روز سه شنبه دهم مهر ماه نیز مراسم اختتامیه هفته فیلم و عکس در مرکز آموزش هنر برگزار می شود.

رئیس انجمن سینمایی جوانان ملایر ادامه داد: نگاه انجمن سینمای جوانان ایران تمرکز زدایی و دیده شدن شهرستان‌ها در این حوزه است و هفته فیلم و عکس یک گردهمایی فرهنگی، هنری و سینمایی است تا علاقه‌مندان، فیلمسازان و عکاسان به تبادل‌نظر بپردازند و آثار تولیدی یکدیگر را به تماشا بنشینند.

وفایی یادآور شد: از طرفی تولیدات دفتر انجمن سینمای جوان ملایر که ممکن است در تهران قابلیت رقابت با فیلم‌های بین‌المللی را نداشته باشد، برای هنرمندان شهرستان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی یادآور شد: همزمان با روز مهر سینما از «آرش عباسی» در حوزه فیلمنامه، «بهنام شرفی» در حوزه بازیگری و «قاسم نهاوندی» در حوزه تدریس پیشکسوت، به همدان معرفی شدند تا با توجه به اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از آنها تقدیر شود.

رئیس انجمن سینمای جوان ملایر ادامه داد: آشنایی مردم و مسوولان با فضای فرهنگی و هنری فیلم و عکس و تقویت روحیه جوانان و نوجوانان را از دیگر اهداف برگزاری چنین رویدادهایی عنوان کرد و گفت: تنها ارگان مرتبط در حوزه فیلم و عکس، انجمن سینمای جوان در هر شهرستان است که نبود آن لطمه جبران‌ناپذیری به فضای سینمایی و فیلم و عکس شهر وارد می‌کند.

وفایی بیان کرد: دوره فیلم‌سازی هفت ماهه را امسال به صورت رایگان برگزار می‌کند و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به انجمن سینمای جوانان واقع در بلوار ۱۵ خرداد از این کلاس‌ها استفاده کنند.

به گزارش ایرنا؛ سس و پنجمین دوره هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوان ملایر از پنجم تا دهم مهرماه برگزار می‌شود.