۷ مهر ۱۴۰۳، ۷:۳۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85609067
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اکران ۲۵ فیلم کوتاه همزمان با هفته فیلم و عکس در ملایر

همدان- ایرنا- رئیس انجمن سینمای جوان ملایر گفت: همزمان با آغاز هفته فیلم و عکس ۲۵ فیلم کوتاه تولید شده در دفتر انجمن سینمای جوان ملایر در سه سانس جداگانه نمایش داده می‌شود و ورود برای علاقه مندان آزاد و رایگان است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "امید وفایی" شامگاه جمعه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سی و پنجمین دوره هفته فیلم و عکس به مدت چهار روز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون عکاسان ملایر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته فیلم و عکس از هفتم مهرماه با افتتاح نمایشگاه عکس در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد آغاز می‌شود. افزود: در این نمایشگاه ۴۰ اثر از ۲۰ عکاس ملایری با موضوع آزاد و در ژانرهای مختلف از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ بعدازظهر در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وفایی با اشاره به اینکه از حدود ۲۰۰ عکس ارسالی ۴۰ عکس برای نمایشگاه انتخاب شد، ادامه داد: عکس‌ها ترکیبی از بافت زیست‌بومی منطقه و زندگی شهری و طبیعت منطقه است و حاصل تجربه و نگاه هنرمندان عکاس است.

اکران ۲۵ فیلم کوتاه همزمان با هفته فیلم و عکس در ملایر

رئیس انجمن سینمای جوان ملایر به تقارن هفته فیلم و عکس با روز مهر سینما اشاره و بیان کرد: هفته فیلم و عکس هر سال در ۶۰ دفتر انجمن سینمای جوان در سراسر کشور در مقاطع مختلف فصلی برگزار می‌شود.

وفایی بادآور شد: از اواخر دهه ۶۰ زمان تاسیس تاکنون ۳۴ دوره هفته فیلم و عکس در این شهرستان برگزار شده و امسال سی و پنجمین دوره آن از هفتم تا دهم مهرماه برگزار خواهد شد.

وی گفت: طی این چهار روز که روز مهر سینما نیز گنجانده شده، از ساعت ۱۶ تا ۱۸ عصر در مرکز آموزش هنر، فیلم‌های برگزیده جشنواره بین‌المللی تهران و فیلم‌های تولید شده در دفتر انجمن سینمای جوان ملایر نمایش داده می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوان ملایر هدف از نمایش اولین فیلم‌های سازندگان را ایجاد فضایی برای تبادل نظر و انتقاد سازنده در جهت تقویت کیفیت تولیدات فیلم انجمن سینمای جوان دانست و افزود: در جریان برگزاری هفته فیلم و عکس، دو دوره آموزشی (ورک‌شاپ) تخصصی در حوزه فیلمنامه و عکس برگزار خواهد شد.

وفایی بیان کرد: این دوره های آموزشی تخصصی در حوزه ایده‌پردازی، نوشتن خلاق و فیلمنامه در فیلم کوتاه و یک دوره در حوزه عکاسی و نقد و بررسی عکس‌های حاضر در نمایشگاه است که روز دوشنبه نهم مهرماه در نمایشگاه عکس برگزار می‌شود.

اکران ۲۵ فیلم کوتاه همزمان با هفته فیلم و عکس در ملایر

وی رویدادهای تاثیرگذار فرهنگی در حوزه فیلم و عکس را حاصل همراهی و تعامل بسیار خوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با انجمن سینمای جوان در راستای برگزاری هفته فیلم و عکس و روز مهر سینما و حمایت های مالی این اداره اشاره و خاطرنشان کرد: روز سه شنبه دهم مهر ماه نیز مراسم اختتامیه هفته فیلم و عکس در مرکز آموزش هنر برگزار می شود.

رئیس انجمن سینمایی جوانان ملایر ادامه داد: نگاه انجمن سینمای جوانان ایران تمرکز زدایی و دیده شدن شهرستان‌ها در این حوزه است و هفته فیلم و عکس یک گردهمایی فرهنگی، هنری و سینمایی است تا علاقه‌مندان، فیلمسازان و عکاسان به تبادل‌نظر بپردازند و آثار تولیدی یکدیگر را به تماشا بنشینند.

وفایی یادآور شد: از طرفی تولیدات دفتر انجمن سینمای جوان ملایر که ممکن است در تهران قابلیت رقابت با فیلم‌های بین‌المللی را نداشته باشد، برای هنرمندان شهرستان به نمایش گذاشته می‌شود.

اکران ۲۵ فیلم کوتاه همزمان با هفته فیلم و عکس در ملایر

وی یادآور شد: همزمان با روز مهر سینما از «آرش عباسی» در حوزه فیلمنامه، «بهنام شرفی» در حوزه بازیگری و «قاسم نهاوندی» در حوزه تدریس پیشکسوت، به همدان معرفی شدند تا با توجه به اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از آنها تقدیر شود.

رئیس انجمن سینمای جوان ملایر ادامه داد: آشنایی مردم و مسوولان با فضای فرهنگی و هنری فیلم و عکس و تقویت روحیه جوانان و نوجوانان را از دیگر اهداف برگزاری چنین رویدادهایی عنوان کرد و گفت: تنها ارگان مرتبط در حوزه فیلم و عکس، انجمن سینمای جوان در هر شهرستان است که نبود آن لطمه جبران‌ناپذیری به فضای سینمایی و فیلم و عکس شهر وارد می‌کند.

وفایی بیان کرد: دوره فیلم‌سازی هفت ماهه را امسال به صورت رایگان برگزار می‌کند و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به انجمن سینمای جوانان واقع در بلوار ۱۵ خرداد از این کلاس‌ها استفاده کنند.

به گزارش ایرنا؛ سس و پنجمین دوره هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوان ملایر از پنجم تا دهم مهرماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha