بجنورد- ایرنا- امام‌ جمعه موقت بجنورد گفت: رییس جمهور مواضع جمهوری اسلامی ایران را در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل به خوبی تبیین و از جبهه مقاومت حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رحیم مهدوی پور در آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: رییس جمهور در سازمان ملل از حقوق مردم مظلوم غزه و جنایت های وحشیانه اسراییل سخن گفت.

وی افزود: قدردان رییس جمهور به دلیل دفاع ایشان از جبهه مقاومت و مظلومان هستیم.

امام جمعه موقت بجنورد به مظلومیت مردم غزه اشاره کرد و گفت: در حالی رژیم صهیونیستی به جنایت های خود ادامه می دهد که جهانیان سکوت کرده اند.

وی گفت: مردم فلسطین در برابر جنایت ها مقاومت می کنند و این جبهه مقاومت در دنیا گسترش یافته است و امیدواریم که ریشه ظلم خشک شود.

تببین دستاوردهای دفاع مقدس برای جوانان

حجت الاسلام مهدی پور گفت: هشت سال دفاع مقدس دستاوردهای ارزشمندی در بخش های مختلف سیاسی و نظامی داشت که باید برای نسل جوان تببین شود.

وی افزود: استکبار جهانی کشورها را به ۲ بخش سلطه جو و سلطه پذیر تقسیم کرده بودند که ایران اسلامی این نظم را قبول نداشت.

امام جمعه موقت بجنورد ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی نیز برای تضعیف این کشور جنگ هشت ساله تحمیلی شروع کردند که مردم غیور ایران در این جنگ سرافراز بیرون آمدند و یک وجب خاک این مرز و بوم را به دشمنان ندادند.

حجت الاسلام مهدی پور گفت: در هشت سال مقدس دلاورمردان ایرانی درس هایی از ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی به ما آموختند که باید این ها را برای نسل جوان تبیین کرد.

امام جمعه موقت بجنورد تصریح کرد: ایران اسلامی بعد از دفاع مقدس در دنیا اقتدار پیدا کرد و جاذبه هایی نیز داشت که مهم ترین آن ایستادگی، مقاومت و پایداری است که این مهم در دنیا الگو شد.

حجت الاسلام مهدی پور مهمترین ویژگی فرمانده هان دفاع مقدس را ایمان، از خودگذشتگی و پیروی از ولایت دانست و تصریح کرد: گرامیداشت فرماندهان گرامیداشت وظیفه همه ما است.

وی به حادثه تلخ معدن طبس اشاره ای کرد و گفت: مسوولان به مناسبت ترین شکل رسیدگی کنند که این اتفاقات کمتر رخ دهد.