تهران- ایرنا- منابع خبری از موج جدید حملات موشکی حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، شبکه الجزیره اعلام کرد که حزب‌الله لبنان امروز در حمله موشکی شدیدی، شهر بندری حیفا را هدف قرار داد.

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه آنها و همچنین در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در لبنان با ده‌ها موشک «فادی۱» شهرک «کریات آتا» در حیفا را هدف قرار دادیم.

حزب‌الله همچنین در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و دفاع از لبنان و ملت آن و در پاسخ به تهاجم وحشیانه اسرائیل به شهرها، روستاها و غیرنظامیان، روز جمعه ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴، شهر اشغالی «طبریه» را با موشک هدف قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز تایید کرد که بیش از ۱۰ موشک توسط حزب‌الله به سمت حیفا شلیک شده است.

برخی منابع صهیونیستی نیز از اصابت ۲ موشک به بندر حیفا خبر دادند.

طبق این گزارش، یک موشک نیز به منطقه «الکریوت» در نزدیکی حیفا اصابت کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده یکی از موشک‌ها به دریا اصابت کرده است و ترکش‌های موشک رهگیر نیز در حیفا سقوط کرده‌اند.

برخی منابع نیز از زخمی شدن چند صهیونیست در این حمله خبر داده‌اند.

همزمان رئیس اداره محلی عکا در مجاورت حیفا نیز اعلام کرد: وضعیت شهر بسیار دشوار بوده و عکا تقریبا خالی از سکنه شده است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حملات حزب‌الله موجب ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است؛ به طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.