رشت - ایرنا - نمازگزاران گیلانی امروز پس از اقامه نماز عبادی، سیاسی جمعه همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی «جمعه‌های خشم» بار دیگر جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی در غزه و لبنان را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ راهپیمایی در محکومیت جنایات رژیم دژخیم و کودک‌کش صهیونیستی و حمایت همه‌جانبه از مردم مقاوم و قهرمان غزه و لبنان با حضور مردم ولایی و انقلابی در سراسر استان گیلان برگزار شد.

نمازگزاران گیلان با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و فلسطین و شعارهای کوبنده «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ برانگلیس» و «مرگ بر فتنه‌گر» حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به سرکردگی آمریکا را در قتل و عام مردم بی دفاع غزه و حملات به لبنان را محکوم کردند.

مردم همیشه در صحنه و استکبار ستیز رشت نیز با شرکت پرشور در این راهپیمایی ضمن حمایت از مردم فلسطین و لبنان، خشم و انزجار خود را از جنایات ددمنشانه رژیم نامشروع صهیونیستی در پی به شهادت رساندن تعداد زیادی از مردم مسلمان و بی‌پناه به نمایش گذاشتند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی از مسیر میدان مصلی به سمت میدان فرهنگ ضمن سردادن «الله اکبر» و شعارهایی از جمله «سیدحسن نصرالله پیرو رهبر ماست و فرزند روح الله و همیشه یاور ماست» و «سید حسن نصرالله عزت قرآن بُوَد- بر ضد صهیونیست و یار ضعیفان بَُوَد» ضمن محکومت جنایات رژیم دژخیم صهیونیستی؛ حمایت همه‌جانبه خود را از مردم مقاوم و قهرمان غزه و لبنان اعلام کردند.

قطعنامه سراسری

در بخشی از این قطعنامه سراسری که در پایان راهپیمایی مردم رشت در میدان فرهنگ این شهر قرائت شد، آمده‌است: حمله به لبنان و بمباران جنون‌آمیز این کشور و به شهادت رساندن عناصر موثر حزب‌الله به وضوح نشان‌دهنده عزم شیطانی رژیم آپارتاید برای تشدید و گسترش دامنه تجاوزات در منطقه است.

در ادامه این قطعنامه عنوان شده است: ما ملت ایران ضمن اعلام حمایت از مجاهدین رشید حزب ‌الله به عنوان نیرویی تاثیرگذار در مقابله با اشغال‌گری و تجاوزات رژیم صهیون فاشیسم، اعتقاد راسخ داریم که این ضربه‌ها خللی در اقتدار و استحکام سازمانی و انسانی جبهه‌ مقاومت و حزب‌الله ایجاد نخواهد کرد و مقاومت قهرمانانه‌ نمادهای بی‌بدیل شرافت و آزادگی که در دفاع از ملت‌ مظلوم غزه سینه سپر کرده‌اند با قوت ادامه خواهد داشت.

در این مطلب بیان شده است: ما به سازمان ملل متحد و نهادهای بین‌المللی هشدار می‌دهیم تا زمانی که زائده‌ استعمار و ویترین زنده‌ استکبار، کشتار انسان‌های بی‌گناه را بی‌هیچ ممانعتی و در سکوت مجامع جهانی پیش می‌برد، بشریت رنگ آرامش نخواهد دید و در صورت هرگونه تعلل در زدودن شاکله‌ این عفونت و کشیدن افسار فاشیستی‌ - تروریستی‌ترین سازه‌ سیاسی تاریخ، بازیابی معنای حقوق بشر بی مفهوم خواهد بود. گ

همچنین تاکید شده است: چنانچه زمینه صلح پایدار در منطقه ایجاد نشود، گسترش دامنه خشونت و جنگ، تبعاتی به مراتب فراتر از مرزهای خاورمیانه خواهد داشت و از آنها می‌خواهیم که فوری برای توقف خشونت و آتش‌بس دائمی وارد عمل شوند و کابوس هفتاد ساله ناامنی در غرب آسیا را با بازگرداندن حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین و همه‌پرسی سراسری در سرزمین‌های اشغالی پایان بخشند.