لندن– ایرنا– وزیر دفاع انگلیس ضمن ابراز نگرانی عمیق درباره تشدید تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و همچنین خطر گسترش جنگ در منطقه، ابراز امیدواری کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، صدای درخواست‌ها از سوی جامعه جهانی برای برقراری فوری آتش‌بس را بشنود.

به گزارش ایرنا، جان هیلی روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای نیوز، بدون محکوم کردن عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان و جنایات وحشیانه این رژیم در نوار غزه، تاکید کرد که لندن به شدت نگران ادامه درگیری‌ها در خاورمیانه و خطر «بسیار گسترده و جدی‌تر» شدن آن است.

وی با اشاره به لزوم برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و لبنان افزود: ما از هر دو طرف اکنون می‌خواهیم که روی صلح در آینده تمرکز کنند، نه جنگ.

وزیر دفاع انگلیس سپس گفت: خوب است که بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل حضور دارد تا درخواست‌ کشورها برای آتش‌بس فوری را بشنود.

وی در ادامه، از پیشنهاد برقراری آتش‌بس ۲۱ روزه در امتداد مرز لبنان و فلسطین اشغالی که روز گذشته از سوی واشنگتن و متحدانش مطرح شد، حمایت و عنوان کرد: این طرح به اسرائیل فرصت می‌دهد که شهروندان خود را به مرز شمالی بازگرداند و لبنان نیز می‌تواند مردم خود را به خانه‌هایشان در جنوب روانه کند.

هیلی همچنین نسبت به وضعیت شهروندان انگلیسی ساکن در لبنان ابراز نگرانی و به آنان توصیه کرد که در اولین فرصت کشور را ترک کنند.

به گزارش ایرنا، درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر شدت گرفته است. رژیم صهیونیستی هفته گذشته در اقدامی جنایت‌کارانه با منفجرکردن پیجرهای هزاران نفر از مردم لبنان و نیروهای حزب الله این کشور، موجب شهادت ده‌ها تن و زخمی‌شدن بالغ بر سه هزار نفر شد.

این رژیم همچنین با حمله به ساختمانی در ضاحیه بیروت، شماری از نیروهای حزب‌الله از جمله فرمانده ارشد این جنبش، «ابراهیم عقیل» را به شهادت رساند. در مقابل حزب‌الله با نشانه‌گرفتن حیفا و مناطق اطراف آن، زیرساخت‌های نظامی و صنعتی اسرائیل را گلوله‌باران کرده است.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که از آغاز حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان طی چند روز گذشته تاکنون بیش از ۴۷۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

دولت انگلیس تاکنون دو جلسه اضطراری برای بررسی تحولات لبنان تشکیل داده و در جریان آن پیرامون نحوه تخلیه شهروندان این کشور رایزنی شده است. همچنین، وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای از شهروندان این کشور خواسته تا زمانی که پروازهای تجاری جریان دارد، لبنان را ترک کنند.

در این بیانیه آمده است: در صورت وخامت اوضاع سیاسی یا امنیتی، پروازهای تجاری خارج از لبنان ممکن است مختل یا در کوتاه مدت لغو شوند؛ جاده های سراسر کشور نیز بسته می‌شوند. اگر در حال حاضر در لبنان هستید، باید همین حالا آنجا را ترک کنید.