تهران- ایرنا- مدیر کل منابع انسانی دانشگاه تهران در گزارشی از عملکرد سه‌ساله این مدیریت از افزایش روند جذب نیرو خبر داد و گفت: ۳۷۰ نفر از نیروهای شرکتی و قراردادی نیز به رسمی و پیمانی با قانون تبدیل وضعیت ایثارگران تبدیل شدند.

به گزارش گروه علمی ایرنا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه در مراسم روز کارمند که با تاخیر برگزار شد، با تبریک به کارکنان منتخب، گفت: وظیفه ذاتی دانشگاه آموزش و پژوهش است که مستلزم همکاری همه ارکان دانشگاه است و یک بخش مهم از این ارکان کارمندان هستند.

احمد نوحه گر در این مراسم در تالار علامه امینی دانشگاه تهران افزود: در انتخاب کارمندان نمونه بیشتر شاخصه‌های چون احترام، انضباط، کارآمدی، تخصص مطرح بوده و صحبتی از درخواست رفاه یا معیشت از جانب همکاران مطرح نشده که نشان از قناعت ایشان است و این برای ما وظایفی را در قبال کارکنان ایجاد می‌نماید که باید بازتعریف گردد. تلاش ما بر این بوده که حداقل‌ها را فراهم کرده و با مدیریت محدودیت‌ها، برخی از موانع را برطرف کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجدید نظر در رتبه‌بندی کارکنان، تسهیل تحصیل کارکنان و اعمال مدارک تحصیلی آنان، از افزایش تعداد منتخبان خبر داد و گفت: در انتخاب کارمند نمونه این سهم از ۱ درصد به ۳ درصد افزایش یافته و در موارد خاص (در نظر گرفتن بیماران خاص، نیروهای شرکتی و غیره) هم این افزایش را داشتیم و تعداد منتخبان از ۷۰ نفر در سال ۱۳۹۹ به ۱۶۱ نفر در دو دوره قبل و ۱۷۸ نفر در دوره اخیر رسید.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه با بیان اینکه کلیه نیروهای دانشگاه اعم از باغبان و راننده در این انتخاب دیده شدند گفت: تاکید و توصیه ما به همه کارکنان این بود که با دانشجویان مدارا کرده و آنها را مثل فرزندان خود بدانند.

انتقال ۲۸ نفر به دانشگاه به عنوان مامور

مدیر کل منابع انسانی دانشگاه تهران هم در این مراسم، گزارشی از چگونگی انتخاب کارمند نمونه ارائه داد و گفت: کارکنان، سرمایه‌های اصلی دانشگاه هستند. انتخاب تعداد محدود از بین کارکنان، کار سختی است و امیدواریم در آینده شاهد افزایش آمار منتخبان باشیم.

سید رسول حسینی هاشم زاده دانشگاه گزارش مختصری از عملکرد سه ساله اداره کل منابع انسانی ارائه کرد و گفت: در این دوره شاهد روند افزایش جذب نیرو بودیم و ۲۸ نفر به عنوان مأمور یا انتقال به مجموعه اضافه شدند.
وی از افزایش جذب نیروهای امریه از بین نخبگان ۱۳ دانشگاه برتر کشور خبر داد و افزود: ۲۲۰ نفر نیروی امریه از بین برترین‌های دانشگاه‌های کشور در دانشگاه تهران جذب و بیش از ۳۵۰ نفر از نیروهای شرکتی و قراردادی به رسمی و پیمانی با قانون تبدیل وضعیت ایثارگران تبدیل وضعیت و در مجموع ۳۷۰ نفر در این قالب تبدیل وضعیت شدند.

هاشم زاده سامانه سپاری فرآیندهای ارزیابی عملکرد و ارتقا کارکنان با همکاری معاونت فناوری‌های دیجیتال را از دیگر اقدامات انجام شده در این دوره برشمرد و. گفت: آئین نامه استخدامی جدید و مدون کارکنان دانشگاه‌ها به وزارت علوم اقدام دیگری بود که بحث مهم رتبه‌های ممتاز در آن مطرح شده است.

مدیرکل منابع انسانی گفت: با اصلاح شیوه نامه ارتقا در سال ۱۴۰۰، به تعداد بسیاری از افراد رتبه تعلق گرفت و دیگر رتبه معوق نداریم و در بحث پایه‌های استحقاقی و تشویقی نیز به روز شده‌ایم.

سرپرست دانشگاه تهران در این آیین گفت: کارکنان بازوان و ارکان اصلی دانشگاه هستند و ما مسئولیت‌هایی در قبال آنها داریم و باید در احقاق حقوق ایشان همواره کوشا باشیم.

سید حسین حسینی تاکید کرد: تمرکز و تلاش بر ثبات و ارتقا سلامت نفس کارکنان از اهم فعالیت‌های ماست که باید در این امر کوشا و قدردان این فضیلت در کارکنان باشیم.