تهران- ایرنا-سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی برای صلح جهانی خطرناک است، گفت: مقاومت یک تفکر است و با حذف مجاهدان و شهادت آن‌ها نمی‌توان این تفکر را از بین برد.

علیرضا سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان و شهادت سید حسن نصرالله گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند این اقدام نشانگر ضعف آن‌هاست که حیات خود را در خونریزی و ایجاد دریای خون می‌دانند.

سلیمی تاکید کرد: این رژیم بداند در این دریای خون غرق خواهد شد و آمریکا که دستش در این جنایت هولناک هویدا است بداند مقاومت یک تفکر است و با حذف مجاهدان و شهادت آن‌ها نمی‌توان تفکر را از بین برد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی یک رژیم سفاک و خون ریز است و ماهیتش بر این اساس شکل گرفته، آنها باند و گروه جنایتکاری هستند که با بی رحمی تمام به کشتار مردم در غزه و لبنان ادامه می دهند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل که به صراحت اعلام کرد: «ما مردم غزه را گرسنگی دادیم» تصریح کرد: این رفتار با کدام مبنای انسانی و حقوق بشری سازگار است فقط از یک فرد جنایتکار چنین رفتاری بر می‌آید.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: وقتی که هزاران کودک از سوی این رژیم در غزه سلاخی می شود و در غزه و لبنان دریای خون راه می اندازند چگونه می‌توان آنها را یک رژیم نام نهاد، اینها باند جنایتکاری هستند که روی هیتلر را در تاریخ سفید کردند هیتلر به اندازه این رژیم آدم نکشت، این افراد معلم موسولوینی هستند و از دیکتاتورهای خون آشام تاریخ هم بدتر عمل کردند.

رژیم صهیونیستی برای صلح جهانی خطرناک است

وی افزود: همه کشورها باید برای مدیریت و امنیت جهان به میدان بیایند و اجازه ندهند که این باند تبهکار امنیت جهانی را مورد خدشه قرار دهد البته آنها تصور نکنند که با این خونریزی ها معادلات مقاومت در لبنان تغییر می کند بلکه محور مقاومت با اراده بیشتر به مبارزه با صهیونیست ها ادامه می دهند.

شکست خون ریزان تاریخ سنت الهی است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس، شکست خون ریزان تاریخ را سنت الهی عنوان کرد و یادآور شد: فرعون ها با این همه خونریزی موفق نشدند این سنت الهی است، آنها قطعا شکست خواهند خورد و این خونریزی‌ها هم سرعت شکست صهیونیست‌ها تسریع می شود.

نماینده مردم تهران با اشاره به سکوت نهادهای حقوق بشر در مورد جنایات صهیونیست‌ها گفت: در این فجایع ،مجامع بین المللی تماشاگر میدان هستند و به جای اینکه اقدام عملی انجام دهند با سلسله لفاظی‌ها و محکومیت های بی حاصل این مسیر را تماشا می‌کنند اگر قرار است مجامع بین المللی در این فجایع تماشاگر باشند فلسفه وجودی آنها چیست امیدواریم مجامع بین المللی از این حالت خارج شوند و اقدامات عملی در مقابله با رژیم صهیونیستی انجام دهند.

کشورهای جهان برای متوقف کردن چرخ خون ریزی رژیم صهیونیستی به میدان بیایند

سلیمی با بیان اینکه سازمان کنفرانس اسلامی هم باید فعالیت بیشتری در مورد تحولات غزه و لبنان داشته باشد، گفت: این سازمان باید به میدان بیایید و از حالت انفعالی خارج شود و کشورهای مستقل و مسلمان هم تصور نکنند این چرخ خون ریزی با انفعال آنها متوقف می شود باید همه این کشورها برای متوقف کردن چرخ خون ریز این رژیم به میدان بیایند.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ۶ مهرماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه ۷ مهرماه منتشر شد آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد.

سیدحسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از ۳۲ سال برعهده داشتن مسئولیت دبیرکلی حزب الله لبنان به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت.