بجنورد-ایرنا- ۸۰ نفر از نیروهای آتش نشانی شهرداری بجنورد همزمان با هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی با اجرای مانور، توانایی ها و آمادگی خود را برای مقابله با حوادث احتمالی به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، در این رژه خودرویی که امروز (شنبه) از پایگاه یک آتش نشانی این شهر آغاز شد، نیروهای متخصص آتش نشانی با ۱۷ دستگاه خودروهای سبک، نیمه سنگین و سنگین در حضور مسئولان و با استقبال گسترده مردم در میدان بازرگانی، دولت، کارگر، هلال احمر، امام رضا و شهربازی این شهر رژه رفتند.

سرپرست آتش نشانی بجنورد در این مراسم گفت: آتش نشانان شهرداری باید در کنار اقدامات عملیاتی و امدادی به امر آموزش شهروندان و آشنا کردن آنان با مخاطرات اهتمام داشته باشند و اصل پیشگیری را در جامعه نهادینه کنند چرا که همواره پیشگیری هزینه کمتری را برای جامعه در پی خواهد داشت.

علی یکدل با ابراز رضایت از عملکرد آتش نشانان این شهر، کار در آتش نشانی را به جنگیدن یک رزمنده و ایثارگری تشبیه و اظهار کرد: هر شغلی سختی و لذت های ویژه خود را دارد اما برخی مشاغل بسیار ویژه اند و آتش نشانی یکی از آنها است.

وی افزود: آتش نشانی از سخت ترین مشاغل محسوب می شود و آمیزه ای از عشق و وظیفه که همواره با اضطراب، نگرانی، شیرینی و تلخی همراه است.

سرپرست آتش نشانی بجنورد از مردم خواست در زمان بروز حادثه و سانحه خونسردی خود را حفظ کرده و در صورت وقوع آتش سوزی با شماره تلفن ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفته و حادثه را گزارش دهند.

آتش نشانی بجنورد با پنج ایستگاه و ۱۰۹ نفر نیروی فعال در حوادث مختلف امدادرسانی می کنند.

بجنورد مرکز خراسان شمالی با ۲۳۰ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

هفتم مهرماه به یاد آتش نشانان شهید در جنگ تحمیلی به نام روز آتش نشان نامگذاری شده است.