یزد- ایرنا- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اراده وزارتخانه این است که اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگو همکاری‌های آسیا را باشکوه در یزد برگزار کند.

به گزارش ایرنا، سیدرضا صالحی امیری، روز شنبه در آیین افتتاح ویدئویی طرح های گردشگری استان یزد در خصوص برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت و گوی همکاری های آسیا در یزد گفت: گفت و گو های سازنده ای در دیدار با وزرای کشورهای عضو این مجمع در تفلیس گرجستان انجام شد تا از نهم تا ۱۱ آبان ماه اجلاس با شکوهی را در یزد برگزار کنیم.

وی افزود: استان تاریخی یزد ظرفیت های کم نظیری دارد که اراده دولت، بخش خصوصی، تشکل ها و به ویژه جوانان فرهنگ دوست این استان موجب شده تا این شهر زیبا مانند نگین درخشان در کویر بدرخشد.

صالحی امیری در پایان اظهار کرد: افتتاح طرح های گردشگری، سرآغازی برای جهش در صنعت گردشکری استان یزد و پذیرش بیشتر گردشگران است.

مهران فاطمی، استاندار یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه یزد رتبه اول را در تعداد پروژه های سرمایه گذاری گردشگری دارد، گفت: در سطح استان ۳۰۲ پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۳۱ هزار میلیارد تومان در حال اجراست که نشانگر توجه ویژه بخش خصوصی به این صنعت است.

وی همچنین در این مراسم از وزیر میراث فرهنگی در راستای اختصاص دومین سفر استانی خود در شهریور ماه به استان یزد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این سفرها تعالی و شکوفایی گردشگری را در استان ها به همراه داشته باشد.

صبح امروز ۱۶۷ پروژه گردشگری در ۳۱ استان کشور با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر میراث فرهنگی افتتاح شد که ۳۳ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۹۹۳ میلیارد تومان مربوط به استان یزد بود.