شیراز- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: طی یکسال گذشته تاکنون افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی در این استان فعال شده که ۹۰ درصد آنها پروژه‌های احداث و توسعه‌ای بودند.

به گزارش شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، محسن پاپری زارعی افزود: پارسال بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار را که ۹۵ درصد آن در قالب اعتبار نقدی بود وارد استان کردیم.

وی ادامه داد: این میزان ۳۳ هزار میلیارد ریال اعتبارات تخصیصی استانی، ۴۳ هزار میلیارد ریال اعتبارات ملی از محل پیوست، ۳۹ هزار میلیارد ریال ردیف‌های متفرقه، ۳۰ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده واریزی به حساب شهرداری ها و دهیاری ها و سه هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال نیز شامل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت بود.

او اظهار کرد: اعتبارات مذکور منجر به ساخت و بهره برداری از ۷۶۲ کلاس درس، ۶۵ کیلومتر راه روستایی، ۵۱ فضای روباز ورزشی و زمین چمن به متراژ ۶۵ هزار و ۹۴۴ متر مربع، هفت فضای سرپوشیده ورزشی به متراژ هشت هزار و ۸۰۰ متر مربع و ۱۱۳ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی افتتاح شد، ۲۲ خانه بهداشت، ۱۹ مرکز بهداشت، هشت پایگاه سلامت و ۲۱ پایگاه اورژانس شد.