رییس مدیریت و برنامه ریزی فارس: جذب اعتبارات ملی، عزم مدیران دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد

شیراز- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: جذب اعتبارات عمرانی که در سطح ملی توزیع می‌شود و رقم آن هم قابل توجه است، عزم و پیگیری مداوم و مستمر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان را می‌طلبد.

محسن پاپری زارعی، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعتبارات عمرانی کشور به این شکل تخصص می یابد که تقریبا بین ۷۰ تا ۸۰ درصد آن در سطح ملی توزیع می‌شود و ۲۰ تا ۳۰ درصد دیگر نیز به استان ها ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: آن میزان اعتباراتی را که به استان ابلاغ می‌شود ما در قالب شورای برنامه و ریزی و توسعه استان، دبیرخانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی و به ریاست استاندار توزیع می کنیم.

او اظهار کرد: علاوه بر این، استاندار فارس و بنده نیز در کنار مدیران دستگاه های اجرایی هستیم و تفاهم نامه هایی را آماده کرده‌ایم که این تفاهم نامه‌ها در دیدار استاندار با وزرا در تهران یا حضور وزرا در استان امضا شده یا در حال امضا است تا بتوانیم منابع ملی را نیز در کنار منابع استانی و سایر منابع دیگر برای پیشبرد اهداف استان به کار گیریم.


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: حدود یک ماه قبل تفاهم نامه‌ای بین استاندار فارس و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در شیراز امضا شد که بر اساس آن تمام اعتباراتی که برای بهسازی، نگهداری و احداث راههای روستایی نیاز است با ترکیب ۷۰ درصد اعتبارات راهداری کشور و ۳۰ درصد استان تامین شود تا بتوانیم ظرف ۲ تا سه سال مشکلات این حوزه را حل کنیم.

پاپری زارعی افزود: همچنین در جریان حضور وزیر آموزش و پروروش و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان تفاهم نامه‌ای به امضا رسید که به موجب آن منابع ملی را نیز با هدف هم افزایی در کنار منابع استانی قرار دهیم و در کنار آن اعتبارات حاصل از مولدسازی را نیز دنبال می‌کنیم که در کنار این منابع و منابع مسئولیت های اجتماعی و منابع خیرین بتوانیم در استان تحول ایجاد کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha