گنبدکاووس- ایرنا- جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی که با چراغ سبز و همراهی کشورهای استکباری طی سال‌های گذشته و همچنین ماه‌های اخیر علیه کودکان و نوجوانان مظلوم و بی‌پناه فلسطین در غزه انجام می‌شود به اعتقاد برخی فعالان اجتماعی و فرهنگی استان گلستان، لکه ننگی بر دامن و کارنامه مجامع جهانی و مدعی حقوق بشر است.

به گزارش ایرنا، «محمد الدره» کودک مظلوم و بی‌دفاع ۱۲ ساله فلسطینی ۹ مهر سال ۱۳۷۹ در حالی که پشت پدر پناه گرفته بود، از سوی نظامیان صهیونیست هدف گلوله قرار گرفت و شهید شد که با مصوبه مجلس شورای اسلامی روز شهادت این کودک، به‌عنوان روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شد.

در همین راستا و به‌مناسبت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن غیرنظامیان (کودکان و زنان) در نوار غزه و جنوب لبنان برخی فعالان فرهنگی و اجتماعی استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن محکوم کردن جنایات این رژیم سفاک، خواستار متوقف کردن نسل کشی این رژیم از سوی مجامع بین المللی و کشورهای اسلامی شدند.

یکی بانوی ترکمن گفت: افزایش آگاهی عمومی و اطلاع‌رسانی درباره وضعیت کودکان فلسطینی و جنایات صورت گرفته علیه آنان، تحریم کالاهای اسرائیلی، مشارکت در پویش‌های بین المللی، حمایت از سازمان‌های بشردوستانه و فشار دولت‌ها می‌تواند از کشتار غیرنظامیان بویژه کودکان از سوی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

سمیه خالدزاده افزود: جامعه جهانی می‌تواند با اتخاذ اقداماتی از جمله اعمال فشار سیاسی بر رژیم صهیونیستی، کمک‌های بشردوستانه غذایی و دارویی، بازسازی زیرساخت‌های مدارس و بیمارستان‌های تخریب شده، حمایت از حقوق قانونی کودکان در دادگاه‌های بین المللی و ایجاد مکانیزم‌های نظارتی از کودکان و نوجوانان فلسطینی و غزه حمایت کند.

این بانوی اهل سنت با اشاره به قربانی شدن کودکان غزه و سکوت کشورهای غربی تاکید کرد: سکوت این کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر جنایات رژیم صهیونیستی به دلائل مختلف از جمله وابستگی اقتصادی و سیاسی، ترس از انتقام جویی و دوگانه سازی استانداردها است.

یکی از بانوان قوم کُرد ساکن گنبدکاووس هم گفت: سکوت جامعه بشری در برابر جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین، ناشی از ترس آنان از آمریکا و کشورهای مستکبر عالم است.

پروین حسن‌زاده گفت: برخی کشورهای اسلامی زیر بیرق و وابستگی اقتصادی آمریکا هستند بنابراین نمی‌توانند نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین اعتراض کنند.

وی اضافه کرد: جامعه جهانی برای دفاع از کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطین باید اقداماتی از جمله کنارگذاشتن دلار از معادلات اقتصادی، حذف «حق وتو» آمریکا و دیگر کشورهای استکباری در شورای امنیت سازمان ملل و یا تشکیل سازمان بین المللی جدید که همه کشورها در آن حق و رای برابر داشته باشند، انجام دهند.

حسن زاده ادامه داد: برای همدردی و همبستگی با کودکان فلسطینی، کشورها جهان بویژه کشورهای اسلامی می‌توانند رژیم جعلی صهیونیست و کالاهای اقتصادی آن را تحریم کنند تا اقتصاد این رژیم فلج شود.

به گفته وی، رژیم اشغالگر صهیونیستی، کشور فلسطین را مورد تهاجم قرار داده و جنایات غیرانسانی علیه مردمان آن بویژه کودکان و نوجوانان انجام می‌دهد بنابراین وظیفه انسانی تک تک افراد جهان است که از کودکان مظلوم غزه و فلسطین حمایت کنند.

یکی دیگر از بانوان فرهنگی گلستان هم معتقد است که برای مقابله با ظلم و ستم و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی باید اطلاع رسانی درست به افکار عمومی جهان توسط رسانه‌های آزاد صورت گیرد تا شناخت جامعه جهانی نسبت به این غده سرطانی افزایش یابد.

سهیلا بابانژاد گفت: حمایت از قدرت رسانه برای پشتیبانی از کودکان مظلوم فلسطین تاثیرگذار است و باید از این ظرفیت در راستای تبیین و تشریح شرایط موجود به خوبی استفاده کرد.

وی باتاکید برضرورت تقویت جبهه مقاومت اضافه کرد: کشورهای جهان بویژه مسلمانان باید با کمک‌های مالی و معنوی خود، رزمندگان این جبهه را تقویب کنند تا رژیم سفاک صهیونیستی زمین‌گیر و محو شود.

بابانژاد ادامه داد: سکوت جامعه جهانی که شاهد شهادت شمار زیادی از کودکان و نوجوانان فلسطینی است خوی ددمنشی رژیم جعلی صهیونیست را تقویت می‌کند.

این بانوی فعال فرهنگی گلستان همچنین گفت: چهره واقعی کشورهای مدعی حقوق بشر و عمق فساد و تباهی آنان برای انسان‌های آزادیخواه جهان نمایان شده و نمی‌توانند تا ابد به سکوت خود ادامه دهند زیرا خون مظلوم روزی گریبان‌ آنان را خواهد گرفت.

بابانژاد افزود: با آگاهی و بیداری ملت‌ها می‌توان در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی ایستاد و کودکان و نوجوانان بی‌گناه غزه و فلسطین را از چنگال ظالمان تاریخ نجات داد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت حدود ۱۲ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

جنگ جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه دوازدهمین ماه خود را درحالی‌ سپری می‌کند که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس با میانجیگری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌ و خیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کردند اما تاکنون به علت کارشکنی تل آویو به نتیجه‌ای نرسیده است.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۴۱ هزار و ۴۳۱ شهروند فلسطینی ساکن نوار غزه شهید و ۹۵ هزار و ۸۱۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند.