ارومیه- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بهبود تجهیزات عملیاتی سازمان آتش نشانی و نوسازی آنها ضروری است و شورا آماده بررسی و تصویب سریع پیشنهادهای شهرداری در این خصوص است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد خلیل پور روز شنبه در آیین گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی اظهار کرد: روز آتش نشانی فرصتی مناسب برای قدردانی از زحمات همکاران جان بر کف آتش نشان بوده که در طی یک سال با وجود تمامی خطرات، برای حفظ مال و جان شهروندان دل به آتش می زنند.

وی با اشاره به همترازی شغل آتش نشانی با سایر دستگاه های نجاتگر در شهر افزود: عملیات همکاران سازمان آتش نشانی صرفا برای اطفای حریق نبوده و در سایر سوانح و حوادث همچون در تصادف و عملیات امداد و نجات شهروندان دوشادوش سایر ارگان‌های نجاتگر برای جان و مال مردم از اولین لحظات در صحنه حضور دارند.

وی ادامه داد: اخلاص عمل آتش نشانان در عملیات امداد و نجات به وضوع قابل مشاهده بوده و حدیثی از پیامبر اکرم(ص) است که هر کس در زمان اطفا، کمک حال مردم باشد جایگاه بهشت دارد که اشاره به جایگاه شغل آتش نشانی دارد.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: ساختمان و برخی از ایستگاه های آتش نشانی نیازمند نوسازی بوده و شهرداری در اسرع وقت پیشنهاد های خود را برای تهیه تجهیزات حفاظتی به روز عملیاتی برای به حداقل رساندن خطرات احتمالی برای پرسنل ، توسعه و بازسازی ساختمان ها طی لایحه ای برای تصویب به صحن شورا ارسال کند.

خلیل پور با اشاره به لزوم پرداخت حداکثری اضافه کاری برای پرسنل عملیاتی آتش نشانی اظهار کرد: اقلام رفاهی اعم از تخت‌خواب، کمد و تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مناسب در ایستگاه های آتش نشانی، باید تهیه و در اختیار همکاران قرار داده شود.

وی به ضرورت برقراری سفرهای زیارتی و سیاحتی برای پرسنل عملیاتی آتش نشانی به همراه خانواده برای به حداقل رساندن استرس کاری موجود پرداخت و گفت: برخی مواقع همکاران تلاش گر در عملیات های بزرگ با اینکه در شیفت کاری نبوده و حتی در مرخصی بودند، با وجود آن درعملیات ها حضور می یابند که قابل تقدیر است.