تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در گذشته میانگین رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه حدود ۱۰ دقیقه بوده اما اکنون این میزان به حدود حداقل سه دقیقه و حداکثر پنج دقیقه رسیده است.

قدرت‌الله محمدی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کاهش زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه به دلیل توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی در پایتخت ایجاد شده و تلاش داریم در یک سال اخیر نیز در بخش توسعه ایستگاه‌ها اقداماتی اساسی انجام دهیم.

دغدغه آتش‌نشانان پایتخت در تامین تجهیزات برطرف شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: با اقدامات انجام شده در سه سال گذشته دغدغه آتش‌نشانان در تامین تجهیزات تا حدودی برطرف شده است. در این دوره از مدیریت شهری در بخش توسعه ایستگاه‌ها و همچنین تجهیزات اقدامات اساسی شده است.

به گفته وی، در زمینه ایستگاه‌ها در مناطق پرتراکم از جمله بازار و مناطق جنوبی که انبارها و کارگاه‌های تولیدی وجود دارد با کمبود مواجه بودیم و در چند ماه اخیر چند ایستگاه آتش‌نشانی برای کاهش زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه در این مناطق به ویژه منطقه ۱۶ تهران راه‌اندازی شد.

محمدی تاکید کرد: در زمینه تجهیزات مرتبط با آتش‌نشانی نیز تا حدودی توانستیم این سازمان را با امکانات جهانی تطبیق دهیم و به لحاظ ماشین‌آلات سبک و سنگین در مواجه با آتش‌سوزی مختلف از آمادگی نسبی برخوردار هستیم.

به گفته وی، اکنون با توسعه شهرنشینی شکل حوادث نیز تغییر کرده و با به دلیل گسترش برج‌سازی ما مجبور هستیم از تجهیزاتی همچون نردبان‌های بلند استفاده کنیم.

محمدی تاکید کرد: گرچه سازمان آتش‌نشانی به لحاظ ذاتی باید خدمات به مردم شهر تهران ارائه کند اما به دلیل حس نوع‌دوستی به هموطنان در بسیاری از حوادث از جمله سیل و زلزله و حتی آتش‌سوزی در سایر استان‌ها آتش‌نشانان با تجهیزات لازم اعزام و به نوعی این تجهیزات در تهران و سایر شهرهای کشور در مواجه با حوادث استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، اکنون ۱۳۸ ایستگاه آتش نشانی در مناطق ۲۲گانه تهران فعال است.