سمنان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی سمنان گفت: این استان چهارم تا هفتم آذر برای نخستین بار میزبان هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر توانخواهان است.

محمود منطقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۰ متن نمایشنامه به دبیرخانه هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر توانخواهان در سمنان ارسال شد که پس از بررسی داوران ۴۳ متن نمایشنامه توسط داوران بازخوانب پذیرفته شد.

وی ادامه داد: ۲۰ اثر از توانخواهان استان سمنان به دبیرخانه هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ارسال شد که از این تعداد هشت اثر پذیرفته شد.

وی اضافه کرد: هنرمندان توانخواه پنج استان کشور از جمله گلستان، خراسان‌شمالی، مازندران، گیلان و سمنان در هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر توانخواهان حضور دارند.

مدیرکل بهزیستی سمنان گفت: اکنون ۴۳ اثر طی ۴۰ روز آینده توسط داوران بازبینی و سپس از هر استان سه اثر برای حضور در هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر توانخواهان انتخاب می‌شود.

وی اظهار کرد: داوران با حضور در محل سکونت توانخواهان نمایش‌آنان را بازبینی و نهایت سه اثر در هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر توانخواهان شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: نمایش صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، نمایش‌نامه نویسی از جمله محورهای هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر توانخواهان است.

منطقی تاکید کرد: طبق بخشنامه هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر توانخواهان دست‌کم ۲ سوم هنرمندان نمایش را باید توانخواهان تشکیل دهند.

مدیرکل بهزیستی سمنان گفت: شناسایی و معرفی استعدادها و ظرفیت‌های توانخواهان و تقویت توجه و حمایت اجتماعی از اهداف برگزاری هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر توانخواهان است.

وی گفت: ۱۴ هزار و ۷۰۰ توانخواه زیر پوشش اداره‌کل بهزیستی استان سمنان است.

بیشتر بخوانید: دختران امید پله‌های توان‌خواهی را بالا می‌روند

به گزارش ایرنا، بارها شنیده‌ایم معلولیت محدودیت نیست و این بار روایتگر قصه نرجس‌ها، فاطمه‌ها و سمیه‌هایی می‌شویم که محدودیت‌های جسمی، حرکتی یا ذهنی خود را به سمت شکوفایی و روزنه‌های امید سوق داده‌اند.

می‌گویند معلول نیستیم و توان‌خواهیم، خوششان نمی‌آید معلول صدایشان کنند، تمام تلاش‌مان را کردیم هنگام گفت و گو فاطمه، سمیه، مونا، نرجس و زهرا را نه یک معلول ذهنی بلکه توان‌خواهی توانمند خطاب کنیم.

نرجس، معصومه، زهرا، سمیه، فاطمه و مونا از توان‌خواهان شهر سمنان هستند که با دل‌های پاک و دریایی و عشق به هنر از جنس تئاتر و داستان‌نویسی برای اثبات خود به دیگران می‌جنگند و به اشتیاق شرکت در کلاس هنری و دیدن «آبان‌جان» مربی‌شان، پله‌های سالن تالار آفتاب شهر سمنان را یکی پس از دیگری با همت و عزمی بلند بالا می‌روند.

دختران توان‌خواه سمنان همراه با آبان مُعزی با اجرای نمایش زیبای «ساز روشن» توانستند در جشنواره تئاتر کاسپین در آذر ۱۳۹۶ به مقام نخست دست پیدا کرده و خواستن را معنا کنند.