تهران- ایرنا- پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران مدرسه پاییزی مقاله‌نویسی در نشریات داخلی و خارجی را به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌کند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از ایرانداک، مدرسه پاییزی مقاله‌نویسی در نشریات داخلی و خارجی در ایرانداک هفته سوم مهرماه ۱۴۰۳، برگزار می‌شود و به دانش‌پذیران این دوره گواهینامه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اعطا می‌شود.

مدرسان این دوره اساتید پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و مخاطبان آن پژوهشگران، و دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند. مدیریت علمی این مدرسه را احمد گنجی، مدیر ارزیابی و تحول اداری، مدرس و پژوهشگر ایرانداک برعهده دارد. همچنین سرفصل‌های آموزشی این دوره عبارتند از: نحوه استخراج مقاله از پژوهش، نحوه نگارش مقاله فارسی داخلی، انتخاب نشریه مناسب برای چاپ مقاله، راهکارهایی برای افزایش رؤیت‌پذیری مقاله‌های علمی، نحوه نگارش مقاله با رویکرد کیفی، نگارش مقاله در نشریات خارجی، و فنون مقاله‌نویسی با هوش مصنوعی.

آخرین مهلت ثبت‌نام در این دوره ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ و در نشانی irandoc.ac.ir/page/۵۵۸۳ شدنی است.

به گزارش ایرنا، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) سال ۱۳۴۷ پایه‌گذاری شد و پیش از نام کنونی، با نام‌ «مرکز مدارک علمی ایران» در سال ۱۳۵۰، «مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران» در سال ۱۳۷۰ و «پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران» در سال ۱۳۸۴ خوانده می‌شد.

این پژوهشگاه دارای سه پژوهشکده به نام‌های فناوری اطلاعات، علوم اطلاعات و جامعه و اطلاعات است. مأموریت بنیادین ایرانداک بر پایه اساس‌نامه و برنامه راهبردی پژوهش، مدیریت اطلاعات علم و فناوری، آموزش، همکاری‌های پژوهشی و اطلاع‌رسانی و پشتیبانی از سیاست‌گذاری علم و فناوری است. این پژوهشگاه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و زیر نظر هیات امنا اداره می‌شود.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، ۲۸ عضو هیات‌ علمی دارد و خدمات مختلفی از جمله همانندجویی رساله‌ها، پایان‌نامه‌ها و پیشنهاده‌ها، پرسش‌نامه‌ساز، پیشینه پژوهش و تحقیقات مفصل در زمینه سیاست‌گذاری علم و فناوری را ارائه می‌دهد.