رشت - ایرنا - عضو هیات علمی و دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه گیلان گفت: رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله دبیرکل شهید حزب الله لبنان اوج گستاخی خود را به جهانیان نشان داد.

دکتر ایرج شاکری نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ ضمن محکومیت اقدام شنیع، ضدانسانی و خارج از همه ضوابط و شیوه‌نامه‌های بین‌المللی رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله و ددمنشی‌های آنان در یک سال اخیر در غزه و به دنبال آن در لبنان اظهار کرد: رژیم کودک کش اسرائیل، تمام شیوه‌نامه‌های پذیرفته شده دنیا را زیرپاگذاشته و با گستاخی تمام سیدحسن نصرالله را به شهادت رساند و همچنان به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین اضافه کرد: پس از سال‌ها محاصره غیرانسانی غزه توسط رژیم مفلوک صهونیستی، رزمندگان حماس به نمایندگی از مردم مظلوم غزه عملیات طوفان الاقصی را بر علیه این رژیم سفاک انجام دادند؛ عملیاتی که به بیان رهبر انقلاب شکستی فاحش و پاک نشدنی برای اسرائیل بود.

این فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بیان کرد: عملیات طوفان الاقصی زمانی اتفاق افتاد که رژیم صهیونیستی در توهم استقرار کامل به سر می‌برد و اقداماتی برای نزدیکی با بخشی از کشورهای منطقه انجام داده بود و حماس با این عملیات به توهم این رژیم جعلی مُهر باطل زد و آن را سال‌ها به عقب راند.

وی بیان کرد: علاوه بر اینکه ماهیت ضدانسانی و ضدبشری رژیم پوشالی صهیونیستی به ملت‌های جهان در این موضوع نشان داده شد از سویی منجر شد تا روابط پنهانی برخی رژیم‌های منطقه آشکار شود و رژیم غاصب صهیونیست به سال‌ها تزلزل برگردد.

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه خوی ضدانسانی رژیم کودک کش اسرائیل در بمباران بی‌وقفه باریکه غزه و قتل عام زنان و کودکان نمود دیگری از توحش صهیونیست ها بود افزود ک آنگونه که تمام دنیا این جنایت ها را دید و در برابر این رژیم موضع گرفت و انزجار خود را از این جنایت ها و صهیونیست ها اعلام کردند.

وی افزود: همچنین اقدامات ددمنشانه این رژیم در غزه موجب شد تا ضمن نمایش چهره واقعی و کریه آنان به جهانیان؛ ماسک بشردوستانه از چهره کشورهای حامی این رژیم برداشته شود.

شاکری‌نیا با بیان اینکه رژیم جانی اسرائیل در طول یک سال اخیر جنایت‌ها و کشتارهای وحشیانه گسترده ای را با حملات موشکی به مدارس، بیمارستان‌ها، خانه‌های مسکونی و کوچه و خیابان انجام داده‌ است، اظهار کرد: این رژیم از مجاهدان و رزمندگان اسلام ضربه ها می‌خورد و بدون توان رویارویی با آنان، مردم بی‌دفاع، زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشد و یا دست به ترور می زند.

وی با اشاره به حمایت‌های بی شرمانه کشورهای فرامنطقه‌ای چون انگلیس و فرانسه از این رژیم سفاک، اظهار کرد: فریاد حقوق بشر این کشورها گوش جهانیان را کَر کرده اما در عمل از دشمنان بشریت و انسانیت پشتیبانی کرده و حمایت آنان موجب گستاخی بیش از پیش رژیم صهیونیستی شده و می‌شود.

وی افزود: این رژیم مطمئن از پشتیبانی این کشورها دست به عملیات و جنایت‌هایی و قیحانه ای می زند که روی نازی ها را سفید کرده و قابل مقایسه نیست.

این عضو هیات علمی دانشگاه گیلان اظهار کرد: آنان در داخل سازمان ملل در دفاع از جنایاتشان چنان عربده می‌کشند که گویا اقدامی مثبت انجام می‌هند آنگونه که اسرائیل غاصب و جنایتکار با اعتماد به نفس در سازمانی که داعیه حقوق بشر و دفاع ار کشورها و ملت‌هاست، جنایت هایشان را فریاد و از عملکردشان دفاع می کنند.

وی با بیان اینکه اسرائیل جنایتکار در به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله خوی ددمنشانه خود را با گستاخی به جهانیان نشان داده‌است، اضافه کرد: ملت ایران سال‌هاست در میدان و حامی و پشتیبان مظلومان فلسطین و غزه است، امیدواریم که حمایت‌های مردم ایران موجب روشنگری هر چه بیشتر مردم منطقه و دنیا شود و خباثت و جنایت اسرائیل بیش از پیش آشکار شود.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان عصر شنبه در بیانیه‌ای، شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تایید کرد؛ هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محله مسکونی حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ فروند جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای نخستین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار گرفته است.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.