کرمانشاه - ایرنا- امامان جمعه شهرستان‌های اهل سنت‌نشین جوانرود و روانسر در شمال غربی استان کرمانشاه در پیام‌های جداگانه‌ای با تسلیت شهادت «سیدحسن نصرالله»، اعلام کردند که خون دبیرکل حزب الله لبنان و سایر همرزمان شهیدش حیات جدیدی در رگ‌های مقاومت تزریق خواهد کرد.

در متن پیام ماموستا «سید محمد محمدی» امام جمعه شهرستان جوانرود که روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: رژیم سفاک صهیونیستی در هنگامه شکست مفتضحانه برای جبران انزوای خود، به ترورهای هدفمند و مذبوحانه روی آورده است، غافل از آنکه روز به روز بر رسوایی این رژیم جنایتکار و ضد بشری افزوده خواهد شد.

ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت اسلامی به تمام آزادگان جهان به ویژه مردم مقاوم لبنان، اقدام سفاکانه جنایتکاران تروریستی را محکوم نموده و بر این باور هستیم شهادت رهبری مقاومت لبنان، رژیم سفاک صهیونیستی را به قعر جهنم خواهد فرستاد.

دشمنان اسلام و امت اسلامی باید بدانند که خون شهدای محور مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله، تزریق حیات جدیدی در رگ‌های مقاومت و انسجام گروه‌های مقاومت خواهد بود و حزب الله تا همیشه تاریخ زنده است.

امام جمعه جوانرود اضافه کرد: به لطف الهی، مقاومت مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و آرمان آزادی پویاتر و درخشنده‌تر از همیشه در اندیشه آزادگان جهان ماندگار است.

ماموستا محمدی افزود: اینجانب و اعزه علما و شورای روحانیت و افتا شهرستان جوانرود، عروج اسطوره مقاومت و مجاهد خستگی‌ناپذیر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت را به ساحت رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای(مدّ ظله العالی)، جهان اسلام، جبهه مقاومت، ملّت شریف ایران و لبنان تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای ایشان مغفرت و علو درجات مسالت می‌نمایم.

ماموستا «محمدمحمودی» امام جمعه روانسر نیز در پیامی شهادت پرچمدار و سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: رژیم سفاک صهیونیستی بار دیگر مرتکب جنایتی بزرگ شد، مجاهدی بزرگ، و عالم گرانقدر جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله رحمت الله علیه و جمعی از فرماندهان حزب الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صدها تن از مردم بی گناه را به شهادت رساند.

امروز بیش از قبل واضح است که رژیم جعلی صهیونیستی بدون کمک مالی، نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک دولت آمریکا و دولت های بزرگ اروپایی قادر به اینگونه رفتارهای افسارگسیخته نیست و عامل و مسبب واقعی تمام این وحشی گری ها شیطان بزرگ است.

امام جمعه روانسر اضافه کرد: راه نصرالله ادامه دارد، و تمام فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت های عظیم است.

ماموستا محمودی افزود: اینجانب از طرف خود،اعضای شورای افتا وروحانیون، طلاب ومدرسین و روحانیون و مـــردم متدین شهرستان روانسر این ضایعه دردناک واسفناک شهادت پرچمدار وسیدمقاومت شهید سید حسن نصرالله وهمراهانش را محضر مقام معظم رهبری، تسلیت و تعزیت عرض نموده از خداوند منان علو درجات برای روح بلند و ملکوتی آنان وصبر جزیل برای خانواده های محترم شهدا مسالت می نمایم.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان عصر شنبه در بیانیه‌ای، شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تایید کرد؛ هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محله مسکونی حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.

به دنبال این حمله، حزب الله لبنان از جمعه شب گذشته تاکنون مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی خود قرار داده است.