زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با تسلیت و تبریک شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، گفت: این شهید والا مقام با روحیه‌ای مبارزانه و دلی سرشار از عشق به اسلام و وطن، نه تنها برای ملت لبنان بلکه برای همه ملت‌های آزاده جهان، مایه افتخار و الگو بود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، محسن افشارچی روز یکشنبه با صدور پیامی، افزود:خبر شهادت فرمانده سترگ جبهه مقاومت، سید حسن نصرالله، رهبر بی‌همتا و شجاع حزب‌الله لبنان قلب تمام آزادگان و ملت‌های مسلمان جهان را به درد آورد.

وی اظهار داشت: این شهید والا مقام که عمر پر برکت خود را در راه مبارزه با ظلم و دفاع از مظلومان سپری کرد، به قافله عظیم شهدا پیوست و برگ زرین دیگری به تاریخ پرافتخار مقاومت اسلامی افزود.

استاندار زنجان ادامه داد: شهید سید حسن نصرالله با بصیرت و درایت بی‌نظیر خود همواره پرچمدار مقاومت در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بود .

وی اضافه کرد: او با اخلاص و ایمان عمیق توانست جبهه‌ای از مقاومت و پایداری را در منطقه به وجود آورد که امروز الگویی برای تمامی مبارزان و رهروان راه آزادی است.

افشارچی افزود:بی‌تردید خون پاک این شهید سرافراز همچون خون همه شهیدان راه حق، جبهه مقاومت را استوارتر و انگیزه‌ مبارزان با ستمگران را دوچندان خواهد کرد.

این مسوول خاطر نشان کرد: اینجانب عروج اسطوره مقاومت و مجاهد خستگی‌ناپذیر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان محور مقاومت را به ساحت مقدس صاحب الزمان (عج)، ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای، جهان اسلام، جبهه مقاومت، ملت شریف ایران و لبنان تسلیت عرض کرده و از خداوند سبحان برای ایشان مغفرت و علو درجات را مسالت می‌نمایم.

به گزارش ایرنا، در آستانه یکسالگی نسل‌کشی مردم فلسطین، رژیم غاصب صهیونیستی دست به جنایت بزرگی زد، ارتش این رژیم شامگاه جمعه ۶ مهرماه ۱۴۰۳ با حمله جنون آمیز به ضاحیه جنوبی لبنان، مقر فرماندهی حزب الله را مورد حمله قرار داد، در این حمله که از بمب‌های سنگرشکن دوهزار پوندی استفاده شده بود سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پس از عمری مجاهدت در برابر رژیم جعلی اسرائیل به آرزوی دیرینه خود دست یافت و به شهادت رسید.

سید حسن نصرالله که به سید رهبران جهان عرب مشهور بود به خاطر پافشاری بر اصول و ارزش‌های خود در دفاع از مظلومان و مبارزه قاطع با استکبار لقب سید مقاومت و آزادی را گرفت.

براساس این گزارش، رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کرد.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهرا یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.

به دنبال این حمله، حزب الله لبنان از جمعه شب گذشته تاکنون مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی خود قرار داده است.