تهران- ایرنا- مستندهای «اسرائیلیسم»، «مرزهای مقاومت»، «معادله نصر» و «منهای ۷۵» که از تلویزیون پخش می‌شوند، تاریخچه تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی و کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع فلسطین را شرح می‌دهند.

به گزارش ایرنا، مستند «اسرائیلیسم» (Israelism) نحوه آموزش و نمایش نزاع اسرائیل و فلسطین در مؤسسات یهودی آمریکا را زیر ذره‌بین برده است. این مستند انتقادی است به رفتار اسرائیل با فلسطینیان و آموزش‌هایی که در جامعه یهودی آمریکا ارائه می‌شود و شکاف نسلی بر سر هویت یهودی و دیدگاه‌های در حال تکامل جوانان آمریکایی درباره رژیم صهیونیستی را به تصویر کشیده است.

این مستند روایت دو جوان یهودی آمریکایی به نام سیمون زیمرمن و ایتان است، که با این باور بزرگ شده‌اند که باید به هر قیمتی از دولت اسرائیل دفاع کنند. ایتان به ارتش اسرائیل می‌پیوندد و سیمون در میدان نبرد دیگر یعنی دانشگاه‌های آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند. اما بعد از مدتی هر دوی آن‌ها از مسیر خود برمیگردند و به جنبش های مخالف رژیم صهیونیستی می‌پیوندند.

مستند «اسرائیلیسم» که به کارگردانی ارین اکسلمن، فیلمساز یهودی و سام آیلرتسن تولید شده است، پنجشنبه ۱۲ مهر ماه حوالی ساعت ۱۸:۴۵ میزبان مخاطبان شبکه دو سیماست.

«مرزهای مقاومت» روی آنتن تلویزیون

تاریخچه تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی در شبکه مستند روایت می شود.

مجموعه مستند «مرزهای مقاومت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی وحید فرجی روی آنتن تلویزیون می‌رود.

این مجموعه شش جنگ بزرگ میان رژیم غاصب صهیونیستی و کشورهای عربی از جمله مصر، لبنان، سوریه و اردن را روایت می‌کند. همچنین به تاریخچه تشکیل این رژیم در سال ۱۹۴۸ نیز می‌پردازد.

«مرزهای مقاومت» در ۶ قسمت ۵۶ دقیقه‌ای تا پنج شنبه ۱۲ مهرماه ساعت ۱۹ از شبکه‌ی مستند سیما پخش خواهد شد.

شبکه مستند از «معادله نصر» می‌گوید

مجموعه مستند «معادله نصر» هر روز ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می شود.

در این مجموعه شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان از مراودات خود با حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای و توصیه‌ها، تصمیمات و نقش ایشان در برهه‌های مختلف و حساس منطقه سخن گفته است.

این مستند گفت‌وگویی اختصاصی و مفصل است که میان نشریه مسیر وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب و شهید سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان انجام‌ شده است و درباره مکاتبات، مراودات و دیدارهای خصوصی رهبر مقاومت با رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مجموعه مستند «معادله نصر» تا پنجشنبه ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش می شود و تکرار آن ساعت ۲۴ بامداد و روز بعد ساعت ۱۰ روی آنتن می رود.

«منهای ۷۵» روایتی از جنایات رژیم صهیونیستی

کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در مستند «منهای ۷۵» روایت می شود.

مستند «منهای ۷۵» به موضوع عملیات تاریخی طوفان الاقصی و شکست مفتضحانه صیونیست ها؛ سکوت نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل؛ جامعه بین الملل؛ اتحادیه عرب اشاره شده و اهداف اسرائیل از جنگ در غزه تشریح و تبیین می شود. این مستند تا پنجشنبه ۱۲ مهر ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.