گنبدکاووس- ایرنا- مردم نقاط مختلف شرق گلستان با حضور در میادین اصلی، دانشگاه‌ها و اماکن مذهبی، ضمن محکوم‌کردن جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی و ترور بزدلانه شهید سیدحسن نصرالله، حمایت خود را از حزب الله و مردم مظلوم فلسطین و لبنان اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، مردم شیعه و سنی گلستان که همچنان داغدار بیش از ۴۲ هزار شهید نوار غزه و جنوب لبنان و فرمانده‌هان بزرگ جبهه مقاومت هستند از روز گذشته با شنیدن خبر شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان توسط رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی برای ابزار ناراحتی خود از روز گذشته به خیابان‌ها آمدند.

حضور گروه‌های مختلف مردمی در خیابان‌ها و برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین و لبنان امروز هم ادامه دارد و و با سردادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده و وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» انزجار خود را از این رژیم اعلام کردند.

زن و مرد و پیر و جوان در شهرهای مختلف شرق گلستان از جمله گنبدکاووس، مراوه‌تپه و رامیان علاوه بر سردادن شعارهایی در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را به نشانه اعتراض به آتش کشیده شدند.

مسجد قائمیه گنبدکاووس امروز میزبان خیل عظیمی از مردم ولایی شیعه و سنی با عنوان اجتماع امت حزب الله در محکومیت جنایات اسرائیل بود و حاضران ضمن فاتحه خوانی و همنوایی با مداحان اهل بیت(ع) با سردادن شعارهای کوبنده، سوگ خود در غم شهادت دبیر کل حزب الله و همراهان وی را اعلام کردند.

شماری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس هم به همراه کارکنان این مرکز آموزشی با تجمع در محوطه دانشگاه ضمن تشریح جنایات رژیم منفور و کودکش صهیونیستی بار دیگر همراهی و حمایت خود از مظلومان عالم به ویژه مردم لبنان و فلسطین را فریاد زدند.

اهالی شهرستان مرزی مراوه‌تپه هم درپی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان توسط صهیونیست کودک‌کش با تجمع در میدان مختومقلی این شهر همگام با ملت ایران حمایت خود را از حزب الله و مردم مظلوم فلسطین و لبنان اعلام کردند.

آخوند ناصر قزل امام جمعه دهستان قازانقایه مراوه‌تپه در این مراسم گفت: با شهادت سیدحسن نصرالله به طور قطع راه مبارزه با صهیونیست با شدت بیشتر ادامه خواهد یافت.

همچنین تجمع خودجوش مردم رامیان در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و اقدام بزدلانه این رژیم در به‌ شهادت رساندن سیدحسن نصرالله سردار جبهه مقاومت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه گذشته (ششم مهر) به پشتوانه حمایت‌های امریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند. برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ تا ۱۲ جنگنده انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی امریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای شنبه (هفتم مهر) شهادت این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد. سید حسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از ۳۲ سال برعهده داشتن مسئولیت دبیر کلی حزب الله لبنان به شهادت رسید.