برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله توسط اهل سنت گنبدکاووس+فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- مراسم بزرگداشت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان توسط جمعی از علمای اهل سنت شهرستان مرزی گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز شنبه در مسجد «آخوند طلابی» گنبدکاووس برگزار شد، شرکت کنندگان با قرائت قرآن و فاتحه به روح بلند این شهید و دیگر شهدای جهبه مقاومت ادای احترام کردند.

شرکت کنندگان همچنین با سردادن شعار «مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل»، برلزوم ادامه راه شهیدان اسماعیل هنیه، سیدحسن نصرالله، سردار نیلفروشان و دیگر شهدای جبهه مقاومت تا نابودی رژیم منحوس صهیونیستی و آزادی قدس شریف تاکید کردند.

یکی از علمای اهل سنت بخش داشلی برون گنبدکاووس در این مراسم با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله گفت: با شهادت دبیرکل حزب الله لبنان، هیچ خدشه‌ای به راه مقاومت و ادامه آن وارد نخواهد شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله توسط اهل سنت گنبدکاووس+فیلم

آخوند «خواجه نور آق» افزود: از قطره قطره خون شهیدان جبهه مقاومت بویژه شهیدان هنیه و نصرالله، هزاران رزمنده همانند آنها متولد و خار چشم رژیم سفاک صهیونیستی خواهند شد.

وی با قدردانی از پاسخ مشروع و قانونی جمهوری اسلامی و هدف قراردادن قلب رژیم اشغالگر، اضافه کرد: این اقدام شجاعانه و خطبه‌های آتشین رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه دیروز، باعث خوشحالی و امید در امت اسلام بویژه مردم مظلوم غزه و لبنان شد.

آخوند «ذبیح الله نقشبندی» از دیگر علمای اهل سنت گنبدکاووس هم در این مراسم، با محکوم کردن جنایات غیرانسانی رژیم آدمکش صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و لبنان، از سکوت برخی مجامع بین المللی و برخی سران کشورهای عربی نسبت به این جنایات انتقاد کرد.

وی بابیان اینکه اگر نبی مکرم اسلام(ص) و اصحابش حضور داشتند، بدون تردید در سرزمین فلسطین حاضر شده و به نبرد با کفار می‌پرداختند، افزود: بر تک تک مسلمانان واجب است که به مردم غزه و لبنان کمک کنند.

آخوند نقشبندی اضافه کرد: شهادت بالاترین افتخار و مقام نزد خداوند است و شهید شدن در راه دین و اسلام، نام شهیدان را برای همیشه در تاریخ جاودان می‌کند.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله توسط اهل سنت گنبدکاووس+فیلم

امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله گفت: خون این شهید بزرگوار که سینه خود را برای دفاع از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین و غزه سپر کرد، شور اجتماعی در امت اسلام ایجاد کرد.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: جنگ مسلمانان با رژیم غاصب صهیونیستی، قضا و قدر الهی بوده و فرمانده این جنگ نیز خداوند متعال است و هر کس در این راه (جنگ) حضور یابد سرباز خداوند محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس وعده خداوند در تورات و قرآن کریم، پیروزی نهایی از آن مسلمانان است و آنان در بیت المقدس نماز خواهند خواند.

همچنین یکی از علمای اهل سنت مشهد مقدس هم در این مراسم گفت: شهید سیدحسن نصرالله از فرزندان نبی مکرم اسلام (ص) و سادات بود که با تاسی از سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) مقابل ظلم، جور و جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی، سینه سپر کرد.

مولوی ایمان مصدقی افزود: فرزند دیگر نبی مکرم اسلام(ص) و از سادات گرامی یعنی رهبر معظم انقلاب در بستر اسلام، دین، قرآن و اطاعت از رسول گرامی اسلام و اولی الامر، در حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان سینه خود را در برابر استکبار جهانی، سپر کرده است.

وی با انتقاد از برخی سران کشورهای عربی در قبال جنایات رژیم سفاک صهیونیستی، اضافه کرد: بشر افتخار می‌کند که حضرت آیت الله خامنه‌ای با شجاعت و در دفاع از مردم مظلوم غزه و لبنان و شهدای جبهه مقاومت، خطبه می‌خواند.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب اسلامی درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha