اصفهان-ایرنا- رییس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اصفهان از رفع ۱۲ نقطه از نقاط حادثه‌خیز محورهای استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

محمدحسن محمدزمانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش راهداران و همکاری پلیس راه استان و در ادامه رفع نقاط حادثه‌خیز مصوب سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۴۰۱، امسال ۱۲ نقطه از راه‌های استان رفع خطر و ایمن‌سازی شد.

وی ادامه داد: پروژه‌های این اداره‌ کل برای رفع سایر نقاط پرتصادف محورهای استان نیز در سال جاری ادامه خواهد داشت.
رییس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته چهار هزار و ۹۰۰ کیلومتر عملیات خط کشی با اعتبار بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال در محورهای مواصلاتی استان اجرا و در راستای بازسازی و خرید ۷۰۰ مترمربع تابلوی اطلاعاتی با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال نیز اقدام شد.
وی اضافه کرد: چهار هزار تابلوی هشدار دهنده و انتظامی کامپوزیتی در سال گذشته با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال برای جلوگیری از سرقت در راه‌های استان، تهیه و نصب شد.
محمدزمانی با اشاره به اجرای روشنایی در جاده‌های برون شهری استان بیان کرد: عملیات روشنایی در ۱۸ نقطه جاده‌ها با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال و همچنین خرید و اجرای ۲۳ کیلومتر سیستم روشنایی طولی با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در سال گذشته به اجرا درآمد.
وی افزود: عملیات اجرای حفاظ بتنی مفصلی جدید و تعویض گاردریل فلزی در طول ۱۶ کیلومتر از جاده‌های استان با هزینه بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال، برای رفع مزاحمت نور چراغ خودروهای عبوری در جهت مخالف در محورهای دوطرفه و همچنین افزایش ایمنی این نقاط در سال گذشته اجرا شد.
محمدزمانی با اشاره به آشکارسازی و ایمن سازی مقاطع مختلف راه‌های استان همچون دماغه‌ها و ورودی‌ تقاطع‌ها با ۱۵۳ میلیارد ریال اعتبار گفت: تجهیزات ایمنی نظیر بولارد، چشم گربه‌ای و بشکه ایمنی در ۲۹۰ مقطع و همچنین ۸۵ دستگاه چراغ چشمک‌زن و هشت کیلومتر حفاظ فلزی گاردریل در سطح محورهای استان نصب شد.

به گزارش ایرنا، پیش از این ۱۰۹ نقطه پرتصادف در استان شناسایی شده بود که اصلاح ۶۷ نقطه آن مصوب کشوری است و سال گذشته مشکل ۳۷ نقطه رفع شد.
استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.